Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GothCon XXIX

Startat av tobias, 20 februari 2005 kl. 23:53:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "thermopylai"Eastfront tas med. Soldier Kings låter också kul. Speltestar gärna med Anders också. Hur fan ska jag hinna med allt :shock: ?

De viktigaste är dock LoveSoap Live. Vid Lördag midnatt. Du har två timmar på dig att vara värre än Olinda.

thermopylai

Hmm, lajv är nog inte min grej. Har du inga små Naken-Jannar och Olindor i tenn? Och ett big brothers-hus eller robinson-ö i skala 1:72? Nu när inte Kellys hjältar går i år? Eller brickor (Olinda 7-3-6?)?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

A F

Citat från: "thermopylai"Hmm, lajv är nog inte min grej.

Det säger många innan de prövar...  :P

Citat från: "thermopylai"Har du inga små Naken-Jannar och Olindor i tenn?

Det vore en lysande idé. Nakenjanne som actiondocka.

Delirium

Jag har aldrig varit på konventet tidigare så det kommer att ta ett tag för mig att hitta allt, men det ger sig. Kommer nog att vara där så tidigt som möjligt och driva runt och göra reklam för Föreningen. Eller hur det nu var...
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Delirium

Gothcon var skitkul, trots att min butt var felstavad. :)

Jag och Roger (Scipio), Jocke (Thermopylai) och Tommy (Tommy Röös) spelade War of the Ring och Soldier Kings (testrunda) tillsammans förutom allt vid sidan av. Tobias hade knappt tid att titta på men verkade ändå stolt över sin skapelse.

Jag åker troligtvis till LinCon i år.

tinG

Citat från: "Delirium"Jag åker troligtvis till LinCon i år.

Hrmm... Ja, kanske det. För snart ett år sedan "preppade" min familj på att jag skulle åka 'over there' för att i Arizona vara med på MonsterCon... Det verkar tyvärr nu ganska osannolikt att den resan blir av i år. LinCon kan kanske få bli mitt tröstpris...

MEN! Som läget var nu under påskhelgen var det ju svårt att ens komma iväg dom där 1000 m som skiljer det multinska hemmet från GothCon :(

Ivarjefall förlorade jag snabbt min 'concealment' och blev 'pinned' under dagstimmarna. Några här på forumet kan dock vittna om att jag tillslut lyckades med mitt slag för 'freedom of movment' och fick till lite krigsspelande ;)

/jonas

ps. tips från verkligheten. Skaffa barn först EFTER ni känner att ni har spelat klart alla bra krigsspel! ;)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Lincon är tydligen ett annat datum än det brukar vara i år, nämligen 16-19 juni. För tillfället ser jag inga hinder för att åka, och det hade varit kul att vara så många som möjligt härifrån.

Jonas, jag har fortfarande relationstrauma, så barn känns bekvämt avlägset, som tur är för min hobby.

A F

Vill efter GotCon påpeka följande:

• Tack Tobias, Pär Dangärde & De Andra för ett lysande engagemang.

• Pasta ETC har utmärkt mat.

• Flax & Daniel ska ha applåder för att de hittade sängar åt mig.

• Johanna i kafféterian & Dina "übermeister" Topic var snyggast i år med.

• Fulast var ett par lila vinylbrallor i ormskin i kombination med skär t-skirt.

• Peter Vallis får medalj för "Inferaliska Insatser" sen han som vanigt demat The HEllGame hela nätterna.

• Alla som gilla manga är mesar.

• Alla som spelar Magic sitter ner när de kissar.

• Korsvägen är nu utnämnd till Sveriges farligaste plats.

• Delatagarna på LoveSoap Live var hjältar alltihop.

• En timme försvann för mig på lördagnatten. Den som spetsade mitt kaffe får gärna berätta hur det gick till.

• Thank you Gothenburg. We love you!

CanuckWannabe

Citat från: "tinG"
Citat från: "Delirium"Jag åker troligtvis till LinCon i år.

...

/jonas

ps. tips från verkligheten. Skaffa barn först EFTER ni känner att ni har spelat klart alla bra krigsspel! ;)

Undrar om det är en hit att ha ett konventsdagis på Lincon  :P
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

A F

Tricket är att vara klar med allt när man väl skaffar barn. Och sen gäller det att börja indoktrinera. Spelar fn. x-bugs med min femåring. Skitkul.

totte30

Hur var auktionen?

Missade jag några "fynd" bland brädspelen ?
Spelar:  Clash of Giants II

A F

Citat från: "totte30"Hur var auktionen?

Gamla Korsun Pocket. Två av Fleet-spelen. Annars så var samma Trollpak som vanligt uppe till försäljning, liksom ett stort lass Kult & ett ännu stärre lass Vampire.

Scipio

Ett riktigt höjdarkonvent!

För första gången på många år så känns det som krigsspelen kanske är på väg tillbaks till konventen igen.

Fredagsdagen ägnades åt att spela två scenarios ASL i ASL-rummet tillsammans med alla goa ditresta ASL-spelare.

På fredagsnatten så vart det War of the Ring spel med thermopylai (Joakim) och Jonas (ting) och Martin Lundmark.

På lördagen så testades Soldier Kings av innan auktionen började. Verkar vara ett kul litet multiplayer-spel med möjligheter för både diplomati och krigande.

Vi planerade att köra en omgång Soldier kings efter auktinoen men var för få så det fick bli en returmatch i War of the Ring i stället tillsammans med thermopylai (Joakim), Delirium (Björn) och Tommy Röhs
Omgången utvecklades till en mycket hård match med strider över i stort sett hela spelplanen där ondingarna till och med lyckades inta Grey Havens genom ett överraskningsanfall.

Söndagen tillbringades med med att prata krigsspel i stället för att spela dem, vilket var rätt ok också, speciellt med tanke på hur sliten man var vid det laget.   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: "totte30"Hur var auktionen?
Den har väl varit både bättre och sämre på brädspelssidan genom åren.

Själv så köpte jag:
- Gettysburg (AH)
- Anzio (AH)
- South Montain (WEG)
- Normandy Campaign (GDW)
- Ostindiska kompaniet
- Hastings 1066 (S&T)
- Target Libya
- Fight on the Beaches (Wargamer)
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"- Anzio (AH)