Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

GothCon XXIX

Startat av tobias, 20 februari 2005 kl. 23:53:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

#45
Citat från: "Anders Fager"Hade de ett Anzio?!?!? Nu blir jag bitter. :(
Jupp, 3ed i finfint skick. Men du får gärna spela med mitt ex...   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

#46
Citat från: "Scipio"Men du får gärna spela med mitt ex...   :)

Är hon snygg?

Delirium

#47
:lol:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

#48
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Scipio"Men du får gärna spela med mitt ex...   :)
Är hon snygg?
Hon är ju mitt ex...
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

#49
Kom igen nu grabbar och beställ lite grejer på azimogames.se så jag får mitt War of the Ring så fort som möjligt.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

totte30

#50
Citat från: "Scipio"Själv så köpte jag:
- Gettysburg (AH)
- Anzio (AH)
- South Montain (WEG)
- Normandy Campaign (GDW)
- Ostindiska kompaniet
- Hastings 1066 (S&T)
- Target Libya
- Fight on the Beaches (Wargamer)

Vilken årgång av gettysburg & vad fick du ge för det ?
Du hade nog tur att jag inte var med och motbudade  :wink:
Saknar både ed 77 & ed 88 i samlingen...

Target Libya, är inte det också ett S & T spel ? Hittade kartan när jag rensade en byrå för ett tag sedan
Spelar:  Clash of Giants II

butch

#51
Citat från: "Scipio"Själv så köpte jag:
- Gettysburg (AH)
- Anzio (AH)
- South Montain (WEG)
- Normandy Campaign (GDW)
- Ostindiska kompaniet
- Hastings 1066 (S&T)
- Target Libya
- Fight on the Beaches (Wargamer)

Fanns det några riktiga höjdare som du tyckte dig missa på brädspelssidan?
Vad fick du ge för Ostindiska?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Scipio

#52
Citat från: "butch"Fanns det några riktiga höjdare som du tyckte dig missa på brädspelssidan?
Vad fick du ge för Ostindiska?

Nä, jag fick nog köpa det jag ville ha för bra priser så det jag missade var sådant som jag redan hade eller inte var direkt jätteintresserad av.
Jag försökte dock sno åt mig Edelweiss (CoA) för en billig penning men någon annan var mer intresserad än vad jag var så jag lät den gå.

Korsun Pocket var väl det spel som tyvärr saknade brickorna vill jag minnas, annars hade jag velat haft det också.

Jag fick ge 150 kr för Ostindiska om jag kom ihåg rätt.
Överhuvudtaget så var det mycket låga priser på krigs- och brädspelen när dom väl kom upp. Anledningen var väl att folk inte orkade vänta på att alla travar av rollspel skulle bli sålda innan dom väl kom till brädspelen. Enda anledningen att jag vart kvar till slutet var väl att jag själv hade lagt ut en 30 pryttlar (rollspel) till försäljning så jag hade två anledningar att stanna kvar.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

#53
Citat från: "Delirium"Jag åker troligtvis till LinCon i år.
Jag trodde att LinCon skulle krocka med Stockholmsturneringen i ASL i år igen så jag hade ställt in mig på att inte åka, men nu när det inte längre är ett problem så kommer jag definitivt att dyka upp.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

#54
Citat från: "totte30"Vilken årgång av gettysburg & vad fick du ge för det ?
Du hade nog tur att jag inte var med och motbudade  :wink:
Saknar både ed 77 & ed 88 i samlingen...

Target Libya, är inte det också ett S & T spel ? Hittade kartan när jag rensade en byrå för ett tag sedan
Det var Gettysburg '88, tror att jag gav 60 eller 80 kr för det, det var i fint skick och komplett. Jag har '77 sedan tidgare, har dock ännu inte kommit mig för att puncha brickorna ännu...

Nackdelen med att intresset för krigsspel börjar öka igen är att priserna på begagnat har börjat stiga igen. Men det är jag mer än beredd att ta då det man får i utbyte är att man kan träffa en massa folk som delar intresset på konvent och andra platser i stället. Så se till att dyka upp nästa gång så ska vi kapp-bjuda på auktionen.  :)

Target: Libya är mycket riktigt S&T nummer 110. Det är iofs efter '45 vilket primärt inte är så intressant men bara tidningen i sig är värd 30 spänn tycker jag.
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

#55
Själv fick jag tag på Rise and Decline of the Third Reich och Flat Top för 300 spänn från en kille som inte hann få med sina grejer på auktionen innan den sade stopp.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Klas Malmström

#56
Citat från: "Scipio"Jag försökte dock sno åt mig Edelweiss (CoA) för en billig penning men någon annan var mer intresserad än vad jag var så jag lät den gå.

Vet du vad den gick för ?

Själv tittade jag på den, men det var en fläck på kanten av en karta så den kändes inte så intressant.
Klas Malmström
Linköping

Scipio

#57
Citat från: "Klas Malmström"
Citat från: "Scipio"Jag försökte dock sno åt mig Edelweiss (CoA) för en billig penning men någon annan var mer intresserad än vad jag var så jag lät den gå.

Vet du vad den gick för ?

Själv tittade jag på den, men det var en fläck på kanten av en karta så den kändes inte så intressant.
Tror den gick för 150 eller 180. Jag vill minnas att jag var med till 150 i varjefall.
"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

#58
Det var mycket trevligt att träffa flera av er här på forat IRL!

Som antytts ovan köpte jag 2nd Fleet och 7th Fleet på auktionen för 50 kr styck, vilket jag tyckte var klart prisvärt. Auktionen var annars en maratonsittning som förstörde chansen att få spela igenom en rejäl omgång Soldier Kings  :evil:

Rekommendation: Dela upp auktionsschemat i spelkategorier ex Rollspel/Allt annat. Som det var nu fick man genomlida 50 rollspelsböcker för varje annan grej.

Soldier Kings verkar lovande. Empires in Arms-light, kanske?

War of the Ring-sittningarna var kul. Oerhört välgjort spel, men jag har fortfarande inte förlikat mig med mekaniken för ringjakten i Mordor. Ska prova lite mer.

Hann också testa figurspelet Flames of War (Mot Volga) som chef för ryska högerflanken med ett infanterikompani med attached scouts. Det gav mersmak.

Som ni andra kanske anade sov jag gott på söndan, efter 2 nätter på raken med 3 timmars sömn  :)

Vi ses på Lincon. Då ska jag arrangera SM i World in War bl a.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

#59
Tänkte på det att det i framtiden kanske kan vara aktuellt att inhysa gäster på konvent. Om ni som var här på Gothcon i år kommer nästa år och inte vill bo på hotell står min lägenhet till förfogande. Sånt drar ner på kostnaderna för ett konvent.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed