Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Oktoberlandet

Startat av tinG, 5 augusti 2007 kl. 12:05:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Se där!

Ett nytt svenskt rollspel att förälska sig...
Oktoberlandet

"I Oktoberlandet möter du alviska bojarer, agitatoriska resar, högtravande kentaurer och kjedjerökande nymfer - allt i en saga om klaskamp och revolution! Du utforskar ett modernt sagolandskap där gengas och stumfilm konkurrerar med ruiner och gravkumlar. Som en av fefolket förväntas du liera dig med det Röda eller det Vita Hovet. Kanske är du agent för tzarens hemliga polis, fruktad vättemagiker från Ural eller orkisk anarkist i Leongrads fattigkvarter? Den urgamla kampen om produktionsmedlen fortsätter, och du är en av kämparna!

Hammaren & Trollspöt är ett rollspel i ångpunksgenren..."

Har själv roat mig som en tzar med att läsa boken under semestern!  :up:  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Var fick du tag på ditt ex?

tinG

Citat från: "Anders Fager"Var fick du tag på ditt ex?

SF-bokhandeln.
Jag blev grymt imponerad av texterna i Oktoberlandet!
Njutbar läsning.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Profit

Vi har haft mycket roligt med Oktoberlandet, hoppas bara det släpps mer material så småningom.

Doomfarer

Citeraångpunk

:down:  :down:  :down:  :down:

Den som uppfann ångpunk skulle tvingas stå i ett hörn och slå sig själv på kulorna med ett brännbollsrack.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Profit

Från ovanstående antar jag att du inte är särskilt förtjust i genren, eh? Själv läste jag Jules Verne redan som barn och tyckte de var fantastiska.

Doomfarer

:oops:

Blandade visst ihop ångpunk och cyberpunk. Det är cyberpunk jag hatar.  Mea culpa...
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Doomfarer

Jag skall tilägga att jag tycker Blade Runner är en av de bästa filmer som gjorts, men har ändå svårt med Cybepunk som rollspel.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Profit

Lustigt- jag läste även Gibson som barn och föll direkt för hans prosa; det är först när han lämnat cyberpunken med "Pattern Recognition" som jag tycker att han faller platt.

Andreas Lundin

Ja, oktoberlandet verkar sköj. Synd att jag sålt min själ till OCS... 8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Doomfarer"Jag skall tilägga att jag tycker Blade Runner är en av de bästa filmer som gjorts, men har ändå svårt med Cybepunk som rollspel.

Shadowrun är asakool.

f98alda

Citat från: "Anders Fager"Shadowrun är asakool.

Så sant som det är sagt. All gôtta man vill ha på samma gång.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "f98alda"
Citat från: "Anders Fager"Shadowrun är asakool.

Så sant som det är sagt. All gôtta man vill ha på samma gång.

/Alexander

Sällar mig till den skaran.
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "f98alda"All gôtta man vill ha på samma gång.

Har ni sett de där ENORMA clix-figurerna som gjordes till Shadowrun foor några år sen? Asakooola.