Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Civil War Brigade Series spel i Skåne?

Startat av BernadotteOnline, 19 augusti 2007 kl. 00:08:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Finns det andra som spelar CWBS i Skåne?
På forumet finns bara en 2 år gammal diskussion om CWBS spelen, men sedan dess ser jag inga diskussioner.

Andra med Civil War intresse - hör av er!

Johan

BernadotteOnline

Intresset är översvallade........ :wink:

OCS tycks äta upp allas ork att spela andra tidsperioder.
So many games, so little time, eller nå't.

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Intresset är översvallade........ :wink:

OCS tycks äta upp allas ork att spela andra tidsperioder.
So many games, so little time, eller nå't.

Menar du att man krigade innan 1900-talet?  :?
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

...det är inte spelen och tiden det är brist på... Jag ruttnar på spel från tidsperioden mellan 1200 och 1900... Inget kul hände då. Man stred med antik stridsteknik, men med utvecklad teknik. Tråkigt. Tacka vet jag strid efter järnvägens införande!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"...det är inte spelen och tiden det är brist på... Jag ruttnar på spel från tidsperioden mellan 1200 och 1900... Inget kul hände då. Man stred med antik stridsteknik, men med utvecklad teknik. Tråkigt. Tacka vet jag strid efter järnvägens införande!

Jyst, med tydliga åsikter!

Jag kanske borde locka dig att prova GCACW eller liknande...

tinG

CWB rokkar... jag har en dröm om att få spela The Seven Days kampanjen någon gång. Kanske på nästa års Ting i Göteborg.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"...det är inte spelen och tiden det är brist på... Jag ruttnar på spel från tidsperioden mellan 1200 och 1900... Inget kul hände då. Man stred med antik stridsteknik, men med utvecklad teknik. Tråkigt. Tacka vet jag strid efter järnvägens införande!

Det fanns järnvägar på 1860-talet, Andreas...  :)
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Ja, jag vet, men jag ville bara vara obstinat. Ni kan strunta i ovanstående idiotiska uttalande från mig.  :)

Jag spelar gärna Gcxyz, eller vad det hette... Hör bara av dig om tid och plats!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Citat från: "tinG"CWB rokkar... jag har en dröm om att få spela The Seven Days kampanjen någon gång. Kanske på nästa års Ting i Göteborg.

Har du kommit fram till antalet spelare för att ro iland projektet?

Gissning, minst tre per sida för att klara de olika rollerna norr och söder om floden, samt den variabla ankomsten för Stonewall i norr.

tinG

Citat från: "BernadotteOnline"
Citat från: "tinG"CWB rokkar... jag har en dröm om att få spela The Seven Days kampanjen någon gång. Kanske på nästa års Ting i Göteborg.

Har du kommit fram till antalet spelare för att ro iland projektet?

Gissning, minst tre per sida för att klara de olika rollerna norr och söder om floden, samt den variabla ankomsten för Stonewall i norr.

Ju fler dess bättre... Kan tänka mig spela med någon form av spelledare och en arméchef per sida (Lee vs McClelland), sedan är det ju bara att fylla på med spelare. En spelare får definitivt ta rollen som 'Stonewall' Jackson.

Tjusningen med CWBS är ju att det är så enkelt och att spelarna inte behöver särdeles mycket kunskap om spelsystemet för att kunna deltaga.

Undrar om det finns någon CB-modul till 7-days. Man skulle ju kunna köra en PBEM-version... Eller kanske ett annat slag?

Nord mot Syd (Sverige vs Skåne)

Thunder at the Crossroads - Gettysburg, July 1, 1863

Army of Northern Virginia
Gen. Robert E. Lee (Johan)
1 Corps, LTG James Longstreet (?/Johan)
2 Corps, LTG Richard S. Ewell (Peter)
3 Corps, LTG Ambrose Powell Hill (Andreas)
Cavalry,  MG J. E. B. Stuart (Andreas)

Army of the Potomac
MG George G. Meade (Mats)
1 Corps, MG John F. Reynolds (Roger)
2 Corps, MG Winfield S. Hancock (?/Roger)
3 Corps, MG Daniel E. Sickles (?/Fredrik)
5 Corps, MG George Sykes (?/Mats)
6 Corps, MG John Sedgwick (?/Kristian)
11 Corps, MG Oliver O. Howard (Kristian)
12 Corps, MG Henry W. Slocum (Jacob)
Cavalry Corps, MG Alfred Pleasonton (Jacob)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

Count me in....om jag får Stuart  8)
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

OK då! Du kan väl få Stuart! Jag nöjer mig med ett befäl. :ultra:

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"OK då! Du kan väl få Stuart! Jag nöjer mig med ett befäl. :ultra:

Hoppsan, såg inte kommenderingarna var utdelade redan  :oops:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BernadotteOnline

Citat från: "tinG"Undrar om det finns någon CB-modul till 7-days. Man skulle ju kunna köra en PBEM-version... Eller kanske ett annat slag?

Nord mot Syd (Sverige vs Skåne)

Thunder at the Crossroads - Gettysburg, July 1, 1863

Vilken mjukvara måste jag ladda in för att kunna delta? jag har inte provat någon av Vassal eller CyberBoard, så jag behöver lite instruktioner för att komma igång. Någon frivillig?