Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsinvaliditeter....

Startat av BernadotteOnline, 25 september 2007 kl. 19:16:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

AJ!!

Har just drabbats av counterklipparnackspärr (ökänd åkomma)  :shock: efter att ha skurit och klippt alla counters till GBII........... bara 200 markörer kvar.
Barnen och hustrun tittar konstigt på mig. Jag ler "snett" tillbaka.

Startar därför en ny tråd med samlade åkommor som kan drabba den illustra minoriteten blippspelare.

Andreas Lundin

...gav i alla fall mig ett gott skratt!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

f98alda

Citat från: "BernadotteOnline"Startar därför en ny tråd med samlade åkommor som kan drabba den illustra minoriteten blippspelare.

Det vanligaste måste väl ändå vara ryggsmärtor från att ha stått lutad över en karta under ett drag av valfritt monsterspel...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

Counterklippartumme är en annan vanlig variant!  :D

Vanligaste åkomman hos undertecknad är spänningshuvudvärk som en följd av bisarra nackpositioner i lätt korsdrag under långa spelsessioner. Har lärt mig att sträcka på benen och promenera lite mellan varven. Fungerar kanon!
En mycket bitter liten man.

tinG

Sömnbrist är nog mitt vanligaste symtom...  :cry:

Scenariot efter en lååång sittning:
Plats: Kardiologen, Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Tid: 06:45
Kollega: "Oj, vad du ser trött ut Jonas, håller barnen dig vaken på natten?"
Jonas: "Mmm, nja... Jo, precis det är mycket nu."

:P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Mattias är lite för lång för min vind där jag har mitt spelrum. Han har tillbringat ett antal kvällar där bankande sitt huvud upprepade gånger mot takstolarna.

Om detta gett någon krigsspelinvaliditet eller annan effekt så märks det dessvärre inte på hans krigspelsframgångar...  :wink:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

f98alda

Citat från: "Rydfalk"Mattias är lite för lång för min vind där jag har mitt spelrum. Han har tillbringat ett antal kvällar där bankande sitt huvud upprepade gånger mot takstolarna.

Har upplevt samma problem ibland (att slå huvudet i taket alltså).
Varför bygger man hus för pygmeer i det här landet?  :P

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

Citat från: "f98alda"Har upplevt samma problem ibland (att slå huvudet i taket alltså).

Som en tribut till Ronnie James Dio!  :up:
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

Citat från: "Rydfalk"Mattias är lite för lång för min vind där jag har mitt spelrum. Han har tillbringat ett antal kvällar där bankande sitt huvud upprepade gånger mot takstolarna.

Om detta gett någon krigsspelinvaliditet eller annan effekt så märks det dessvärre inte på hans krigspelsframgångar...  :wink:

/Mikael

Invaliditet, hmmm? :down:

En solklar yrkesrelaterad skada.  :up:  :D

Rydfalk

Citat från: "f98alda"Varför bygger man hus för pygmeer i det här landet?  :P

Varför utnyttjar man sin vind som har något lågt i tak för ett spelrum med ett hyfsat stort krigsspelsbord byggt på ett kartskåp som kan stå ostört i månader? :D

Nämnde jag att det är husets andra spelrum? 8)

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

f98alda

Citat från: "Rydfalk"Nämnde jag att det är husets andra spelrum? 8)

Sicken lyx. Då kan man ju kosta på sig att böja sig ner lite grann kanske. Jag talade mer om såna där hus där man knappt vågar flytta på sig för så fort man gör det slår man huvudet i en takbjälke, en lampa eller en dörrpost...

/Alexander - och jag är ändå inte SÅ lång...
- David Gemmel, Legend

Tryggve

Citat från: "f98alda"Har upplevt samma problem ibland (att slå huvudet i taket alltså).

/Alexander
Fast mitt bords står väl bättre till? Däremot så fick du ju nästan en tavla i huvudet vid ett tillfälle, om jag minns rätt... :-P

f98alda

Citat från: "Tryggve"Fast mitt bords står väl bättre till? Däremot så fick du ju nästan en tavla i huvudet vid ett tillfälle, om jag minns rätt... :-P

Sant. Du bor inte i ett pygmehus.

/Alexander
- David Gemmel, Legend

Holmgren

Jag satte en kniv i min egen tumme när jag försökte kombinera counter-klippande med att titta på Oscarsgalan en sen natt får några år sedan.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

silversixx

Jag tror att det stora problemet var nog att du försökte klippa med en sax Holmgren...