Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Startat av Andreas Lundin, 4 oktober 2007 kl. 14:12:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

P-O Jönsson

Såg GG på Nationalmuseum i lördags!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

EvilSpook

Citat från: "Peojon"Såg GG på Nationalmuseum i lördags!
Var han utställd?  :?

//EvilSpook

A F

Citat från: "EvilSpook"Var han utställd?  :?

Han var uppstoppad. På lån från Nordiska Museet.

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"Såg GG på Nationalmuseum i lördags!

Värst vad ni har blivit bundis efter kebabincidenten!  :D
En mycket bitter liten man.

bambaladam

Nyss hört på P1, ur allas vår GG:s mun:

"Kina krymper...

när man läser de nya kinesiska böckerna."

Och så tycker folk att JAG ordbajsar.  :twisted:

BigPapaBear

:lol:

Holmgren

Ännu en briljant analys av mannen som ibland har en önskan att gå ut i natten och pissa eftertänksamt....

Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BigPapaBear

:lol:  :lol:  :lol:

Det är inte lätt att heta Göran och samexistera med vanliga människor.  :up:

Sten Ekedahl

Citat från: "BigPapaBear"Det är inte lätt att heta Göran och samexistera med vanliga människor.  :up:

Det är extra tungt när man vet att man är så mycket klokare och visare än den stora ointelligenta massan som inte förstår sitt eget väl, och när nuvarande lagar och statsskick inte tillåter att man får bestämma över dessa "stackare" för deras eget bästa. :P
Wargames - Laborationer i historia

Andreas Lundin

Jag vet att det låter pretto, men jag tror att vår käre Göran är inne på helt rätt spår. Nutida studenter är närmast helt oförmögna att tillgodogöra sig text skriven på papper. Är språket dessutom teoretiskt eller på icke-svenska, slår deras underutnyttjade hjärnor bakut! Föreläsningar måste likna Klartext på p4

Typ: "på 1800-talet, alltså för över hundra år sedan, när inte ens era far- och morföräldrar levde, fanns ett land som hette Preussen. Där pratade man språket tyska. De ville ha mer makt över sina grannländer. Alltså de länder som bodde granne med Preussen. Då startade de krig. Krig är när två länder blir arga på varandra och börjar slåss (känner ni till von Clausewitz? Nähä, äsch glöm det!). Preussen vann och lade då grunden för..." Etc, etc.

Den eventuellt intellektuellt intresserade studenten stöts bort eftersom man måste lägga ribban så jäkla lågt från början. De tröttnar. Hm tog jag i nu? Ja, det gjorde jag visst, men ändå!  :roll:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

pelle

Det GG säger i klippet låter ju helt vettigt. Byt ut "berättelser" mot "spel", "Upp till kamp" mot "OCS" och "amerikanska tv-serier" mot "tv-spel och Warhammer", så  framgår det tydligare.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Jag vet att det låter pretto, men jag tror att vår käre Göran är inne på helt rätt spår.

Smittspridningen har börjat. Ring någon!
Tror att vi krigsspelare kan relatera till GG i den här frågan, eftersom vi vet att vi har bättre smak och högre intelligens än människor som på sin höjd spelar Risk och Monopol.  :P

CiteraNutida studenter är närmast helt oförmögna att tillgodogöra sig text skriven på papper.

Undrar hur många föräldragenerationer som hävdat det...  :wink:

...skillnaden är ju förstås att vi har rätt!  :D

bambaladam

Man märker lite kognitiv vässning om man duckar för dum-tv (sånt där man strötittar på när man inte orkar annat), men det kan nog lika gärna bero på att man får mer tid att tänka på hur man egentligen mår ellet nåt.

Jag gjorde mig av med min tv för en vecka sedan. Än så länge är det som att vara nyfrälst. Jag tror benhårt på mitt val, för ångra sig skulle bara vara jobbigt...  :oops:

BigPapaBear

Jag har inte kabel-tv. Det är nästan som att vara utan tv.  :)

Vill göra mig av med burken helt. Frugan är tveksam.

...men det är mysigt att kolla på gamla hårdrocks-dvd!

A F

Citat från: "BigPapaBear"Det är nästan som att vara utan tv.  :)

Tricket är att inte bara låta skiten stå på. Speciellt när man har barn.