Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Startat av Andreas Lundin, 4 oktober 2007 kl. 14:12:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Sten Ekedahl

TV, och i synnerhet ett bra kabel-/satelitabonemang, tillhör livets absoluta nödtorft för att kunna följa NFL, europeiska och amerikanska golftouren samt en drös historiska dokumentärer (samt en och annan klassisk krigsfilm på TCM). :P

Största besvikelsen hittills är att Detriot Lions efter alla dessa år fortfarande inte lyckats ta sig hela vägen fram till Superbowl, :x  och att någon svensk manlig golfspelare ännu inte vunnit någon major.  :down:
Wargames - Laborationer i historia

Elias Nordling

Har inte haft tv på, få se nu... 11 år.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

f98alda

Citat från: "Elias Nordling"Har inte haft tv på, få se nu... 11 år.

Då bräcker jag dig... jag har inte haft TV på 28 år och 20 dagar (and counting...).

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

bambaladam

Jag är inte ensam!

:up:

Stardust

Och jag kan inte se någon anledning till varför man skulle vilja presentera att man saknar tv som en positiv sak.    :)

totte30

Nu hänger jag inte riktigt med

Anser ni att allt TV tittande är dåligt, även t ex nyheter & dokumentärer?

Eller är det för att man riskerar att "fastna" framför gameshows, dokusåpor etc, istället för att göra ngt vettigare?

Borde det inte i så fall även gälla internetuppkoppling & bokhyllor?
Risken finns att man köper dåliga böcker och slösurfar  :D

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

pelle

TV fungerar när man använder http://www.mythtv.org eller liknande för att se på program i efterhand med snabbspolningsmöjligheter etc, men att sitta framför dumburken och bli matad i realtid är inget vidare.

f98alda

Citat från: "pelle"TV fungerar när man använder http://www.mythtv.org eller liknande för att se på program i efterhand med snabbspolningsmöjligheter etc, men att sitta framför dumburken och bli matad i realtid är inget vidare.

Håller med fullständigt. Jag vill kunna se på precis de program jag verkligen vill se, när jag vill se dem och utan reklam. Och jag skulle kunna tänka mig att betala för att se precis det och inte mer. Men för tillfället vet jag inte om något alternativ till mindre lagliga nedladdningsnätverk för att kunna titta på TV på det sättet.

Problemet med samtliga existerande TV-kanaler jag har sett är att 98% av tiden fylls av meningslös skit som jag inte vill se (och följaktligen inte heller vill betala för). Plus, givetvis, att jag inte vill behöva passa tider för underhållning. Underhållning bör i mina ögon alltid ske på brukarens villkor, vilket inte är fallet med TV.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

bambaladam

Jag anser att allt tv-tittande är dåligt för mig.

Andra får titta. Jag tycker nyheter är ok, men bättre på radion och nätet.

Det som är sunkigt är att slötitta. Naturligtvis kan man slösurfa eller slöläsa, men risken att man passivt matas med skit man inte skulle valt själv är mindre. I alla fall subjektivt, i det att mitt slösurfande och slöläsande är mer givande än slötittandet.

Andreas Lundin

Hehe... jag brukar slöspela spel. Är det också fel? ;)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Johnson

Tyvärr är dom flesta program designade för slötittande, noll motstånd, som att äta den ena gräddbakelsen efter den andra...

Inga krav på tankeverksamhet hos tittaren överhuvudtaget.

Fast det verkar funka ändå, tittar själv på Prison break, Heroes, 4400, datingprogram mm...  :?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Jag anser att allt tv-tittande är dåligt för mig.

Andra får titta. Jag tycker nyheter är ok, men bättre på radion och nätet.

Det som är sunkigt är att slötitta. Naturligtvis kan man slösurfa eller slöläsa, men risken att man passivt matas med skit man inte skulle valt själv är mindre. I alla fall subjektivt, i det att mitt slösurfande och slöläsande är mer givande än slötittandet.

Håller med till 100%.
En mycket bitter liten man.