Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Operational Combat Series (The Gamers/MMP)

Startat av tinG, 29 mars 2005 kl. 00:32:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: "butch"Helst av allt vill jag i min samling bara ha guldkornen ur varje serie (Grant Takes Command ur GCACW, Breakout Normandy ur areamovement serien osv). Så igentligen kanske jag borde vänta och köpa någon utav Burma, Sicilly eller Korea spelen?

Consensus säger att det är Enemy at the Gates som är "guldkornet" i OCS.

Själv äger jag alla åtta och skulle aldrig släppa ifrån mig något av dom...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

butch

Citat från: "tinG"Consensus säger att det är Enemy at the Gates som är "guldkornet" i OCS.

Fast är inte spelplanen och speltiden monsterstort? Jag har som ett av kraven att spelplanen ska få plats i vardagsrummet och att jag ska ha hunnit spela klart innan jag gått i pension (vid 63 tänkte jag ta pension).
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

tinG

Citat från: "butch"
Citat från: "tinG"Consensus säger att det är Enemy at the Gates som är "guldkornet" i OCS.

Fast är inte spelplanen och speltiden monsterstort?

Allt är relativt. GBII med sina 178 turns (vi har hunnit med att spela 12) är nog ändå värst...  8)
-- Napoleon Bonaparte

butch

Citat från: "tinG"Allt är relativt. GBII med sina 178 turns (vi har hunnit med att spela 12) är nog ändå värst...  8)

Haha kan du utifrån hur många veckor ni hållit på, beräkna när ni kommer att vara klar?  :P
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"

A F

Citat från: "Peojon"...och så läser jag på din hemsida att du sålt "Junta"!?!?

Efter jag hört att den kommer i nytryck  :up: Dessutom förekommer det alldeles för lite politiskt oliktänkande i form utav kommunister och nazister i Junta. Bara en massa ministrar i en bananrepublik :)

Köp Swärje. http://www.swarje.se - har allt utom Anna Lindh som utvikningsminister.

A F

Citat från: "butch"Blev erbjuden att köpa Stalingrad Pocket - 2nd Edition för i svenska pengar 380 kr inkl frakt. Jag är riktigt sugen. Kruxet är att jag gärna skulle vilja veta om någon här kört det och kan rekommendera det/avråda ifrån?

Köp det. Bra spel. Inte bäst. Men väldigt bra.

Jon Karlsson

Vad är GBII?

/halvvägs genom en Empires in Harm-kampanj. Det har bara tagit lite drygt ett år. (Empires in Harm är Empires in Arms fanmadea* storebrorsa.)

*) Och utvecklingen av fan-svenskan fortsätter.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Mattias Rönnblom

Med "GBII" avses Guderian's Blitzkrieg II (OCS, The Gamers).

tinG

Citat från: "Jon Karlsson"Vad är GBII?

CiteraVad är GBII? Vad f********n är GBII!?

Det HÄR är GBII!  :P
-- Napoleon Bonaparte

butch

hehe så härliga bilder, jag vet inte hur ofta jag varit inne där och kikat på slutet.

Jon Karlsson

Citat från: "tinG"Det HÄR är GBII!  :P

Oooh! *heavy breathing*
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

butch

Förresten, är det någon som skulle kunna bidra med lite information om Sicilly. Hur stor karta? Hur många nissar? Osv

A F

Citat från: "butch"Förresten, är det någon som skulle kunna bidra med lite information om Sicilly. Hur stor karta? Hur många nissar? Osv

Två kartor. Inte så många nissar. Massor av båtar & flyplan.

butch

Citat från: "Anders Fager"Två kartor. Inte så många nissar. Massor av båtar & flyplan.

Bock och tack!

A F

Citat från: "Anders Fager"Två kartor. Inte så många nissar. Massor av båtar & flyplan.

Bock och tack!

Varsågod. Spelet går att vinna (under förnedrande former) av båda sidor.