Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Operational Combat Series (The Gamers/MMP)

Startat av tinG, 29 mars 2005 kl. 00:32:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 14 Gäster tittar på detta ämne.

butch

Jag var sugen igår på att lägga ett bud på ebay men chansen försvann när priset stack iväg till 71$ bucks. Med frakt och den låga kronans värdering hade man ju blivit 800 spänn fattigare. Kändes inte värt det.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

A F

Citat från: "butch"Jag var sugen igår på att lägga ett bud på ebay men chansen försvann när priset stack iväg till 71$ bucks. Med frakt och den låga kronans värdering hade man ju blivit 800 spänn fattigare. Kändes inte värt det.

Sicily? Uhg. Har du kollat med UGG?

butch

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "butch"Jag var sugen igår på att lägga ett bud på ebay men chansen försvann när priset stack iväg till 71$ bucks. Med frakt och den låga kronans värdering hade man ju blivit 800 spänn fattigare. Kändes inte värt det.

Sicily? Uhg. Har du kollat med UGG?

Nej det kanske jag borde, men jag tyckte dom brukade vara dyr på väldigt många av deras spel.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Mattias Rönnblom

Du får nog vara beredd att betala en slant för Sicily. Det har inte funnits att köpa på ett bra tag och är rätt så eftertraktat.

tinG

Boys!

Nu är det HÖG TID att släppa OCS 3.1. Här laddar ni hem OCS 4.0

Hube's Pocket på Friendly Fire?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Citat från: "tinG"Hube's Pocket på Friendly Fire?

Taget.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Citat från: "Vvornth"
Taget.

Manligt. Om ni inte spelat det innan så kan jag rekomendera att ni lägger en dag eller två på att studera läget innan ni ens sätter upp (som tar en hel del tid). Det är ett knasigt spel.

tinG

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Vvornth"
Taget.

Manligt. Om ni inte spelat det innan så kan jag rekomendera att ni lägger en dag eller två på att studera läget innan ni ens sätter upp (som tar en hel del tid). Det är ett knasigt spel.

Anders.

Jo, jag har spelat det några gånger, dock aldrig längre än runda 20 ca... Det är ett spännande och annorlunda OCS-spel och man bör veta hur det skall spelas... Det finns fällor för båda sidor! :)
Har du erfarenhet/rekommendationer om vilka options/spelbalansmodifieringar som bör användas?

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "tinG"Har du erfarenhet/rekommendationer om vilka options/spelbalansmodifieringar som bör användas?

Faktiskt inte. Den enda variant jag spelat med de där extra pv-enheterna som fanns in nån Operations. Skulle dock rekomendera att titta i fall 4.0 gör nån skillnad - och gemensamt reda ut vad som gäller för Sovjetiskt underhåll från norra kartkanten väster om Kiev.

BernadotteOnline

Vi är några OCS gröngölingar i Lund som skall läsa regler och spela något eller några scenarion.

Vilka OCS spel/scenarion rekommenderas för oss nybörjare?

Tunesia: Race to Tunis?
DAK2: Intro?
EatG: Chir river?
Korea?
Andra lämpliga?

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Vi är några OCS gröngölingar i Lund som skall läsa regler och spela något eller några scenarion.

Vilka OCS spel/scenarion rekommenderas för oss nybörjare?

Race for Tunis är superbra för nybörjare (rävar oxå...). Båda sidor får anfalla, flyget är jämnstarkt, låg counterdensitet, kortare än vad man först tror (pga vädret.).

Korea tycker jag har ett trevligt inledningsscenario på 20-nånting rundor. Den nordkoreanska invasionen av Sydkorea inkl. FNs motjabb vid Inchon.
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BernadotteOnline"Andra lämpliga?

Sicilien efter landingen är helt ok. Och småsenarierna i GB2.

BernadotteOnline

Duger detta som introscenario?

DAK intro

Någon har föreslagit Fagers OCS-skola. Antar att det är sommarlov nu, men terminsstart på FF.

A F

Citat från: "BernadotteOnline"Duger detta som introscenario?

Ser mycket informativt ut. Problemet med DAk & Burma är att det finns bra små scenarier men att många av dem är rätt speciella.

Citat från: "BernadotteOnline"Någon har föreslagit Fagers OCS-skola. Antar att det är sommarlov nu, men terminsstart på FF.

Precis, vi har uppställning varje morgon.

bambaladam

Fan man blir lite sugen ju...

Finns skolan på riktigt?  :P