Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[Köpes] Kolin låda

Startat av dagon, 24 oktober 2007 kl. 16:59:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

dagon

Gör ett hyfsat desperat försök att få tag på lådan till CoA's Kolin i BAR-serien (om någon i Sverige har en att sälja borde det vara här). Jag har alltså köpt en "boxless version" och det sticker lite i ögonen i min fina lilla spelhylla då alla de övriga spelkomponenterna ligger tryggt i sina respektive lådor.
Så, om någon råkar har en extra låda som känns onödig köper jag den gladeligen.
För Kung och Fostervatten

BernadotteOnline

Citat från: "dagon"Gör ett hyfsat desperat försök att få tag på lådan till CoA's Kolin i BAR-serien (om någon i Sverige har en att sälja borde det vara här). Jag har alltså köpt en "boxless version" och det sticker lite i ögonen i min fina lilla spelhylla då alla de övriga spelkomponenterna ligger tryggt i sina respektive lådor.
Så, om någon råkar har en extra låda som känns onödig köper jag den gladeligen.

Hur gick spelandet? OK spel!?!
Har lådan, men behöver den till mitt eget spel.
Har du kollat med COA?

dagon

Hittade spelet opunchat på www.enterprisegames.com för $50 (+$30 i frakt)! Beställde det genast.
I tisdags fick jag brev från tullen i Malmö att de tar ut dryga hundringen i avgift.  :evil:  ...och inget avi från posten har kommit än heller...vet inte vem som tjyvhåller i mitt spel.

Hur som helst så har jag inte hunnit spela nåt BAR-spel än, men under december ska Lobositz testas.

BernadotteOnline

Citat från: "dagon"Hittade spelet opunchat på www.enterprisegames.com för $50 (+$30 i frakt)! Beställde det genast.
I tisdags fick jag brev från tullen i Malmö att de tar ut dryga hundringen i avgift.  :evil:  ...och inget avi från posten har kommit än heller...vet inte vem som tjyvhåller i mitt spel.

Hur som helst så har jag inte hunnit spela nåt BAR-spel än, men under december ska Lobositz testas.

Meddela dig om Lobositz var bra. Det finns ju fortfarande till rimligt pris.

Andreas Johnson

Har Lobositz. Jag har inte spelat det jättemycket men jag fick ett bra intryck. Lite obalanserat kanske. Systemet i sig är suveränt om än tidskrävande.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

dagon

Ja systemet känns gediget och komplicerat. Blir nog att testspela och excercera med trupperna lite innan vi kör hela bataljen.
Läste en AAR där ett par newbie BAR-spelare hade kört Lobositz - de hade spelat i flera timmar utan att själva bataljen i sig hade kommit igång. Några smärre kavallerisammanstötningar hade enbart ägt rum.
Trist tycker säkert många men det är nånting med det som fascinerar mig.
Apropå fascination så är ju kartorna och enheterna i BAR (och La Bataille) det grymmaste jag sett i ett spel.

dagon

Det blev dessvärre ingen Lobositz under helgerna - det körde ihop sig med min motspelare (strul med barn  :roll: ).

Jag punchade dock brickorna och gjorde kl 8.00 setupen och tog lite bilder.  :)

Vi ska dock göra ett nytt försök under någon av de kommande helgerna.