Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ny kampanj Europa Universalis

Startat av Delirium, 31 mars 2005 kl. 11:09:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Vi kommer att sätta igång en kampanj Europa Universalis i Ylvas lokaler i Göteborg inom en tvåveckorsperiod. För närvarande är vi någon spelare kort, så om du bor i Göteborgstrakten ta kontakt med mig.

Roger? ;)

En AAR kommer här.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Ajaj, nästan värt att flytta till Götet för juh!  

Skulle gärna vara med om ni har planerat att spela heldagar på helg...     :)

Annars får jag väl dreggla på dom kommande AAR i stället. Så se nu till och ta lite bilder också!
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Det som troligtvis blir aktuellt är söndagar från cirka 12 till tio på kvällen. Hur skulle det vara?

Scipio

Det låter som ett allernativ som skulle kunna fungera.   :)

Är det tänkt att spelas varje söndag varje vecka eller går det på något schema?

Delirium

Varje söndag varje vecka i den mån alla faktiskt kan hela tiden, men jag ska mejsla fram detaljerna med folket nu på söndag. Du är mycket välkommen att vara med, framförallt om du vill åka från Skövde varje söndag. :)

När jag tänker efter har Jonas sagt att han gärna vill vara med på ett hörn, så du och han skulle kunna ha ett delat ledarskap, med dig som huvudspelare. Han är ju mestadels upptagen med GBII just nu.

Scipio

Har kollat hur tågen går och det verkar fungera.
Dock så vore det i så fall bra med någon form av lagspelande eftersom jag har svårt att tro att jag kan få tiden över mer än cirka två gånger i månaden (i varjefall som de har varit hittils i vår.).

Delirium

Jag misstänkte det och jag har tänkt något i de banorna själv. Vi kastar in dig som Habsburg tror jag, du är styrd diplomatiskt av Spanien, så den spanske spelaren kommer att vara över dig normalt sett, men ni har så mycket gemensamt att ni kan sköta varandras grejer.

tobias

Jag är också lite sugen måste jag erkänna, men har ingen som helst koll på spelet egentligen. Hur mycket tid måste man kunna lägga för att kunna vara med?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Delirium

Jag kräver nog att man åtminstone är beredd att spela en gång i veckan, och det blir antagligen söndagar. Sen att vi inte spelar varje söndag är oundvikligt pga semestrar, sjukdomar och annat, men det är åtminstone föresatsen.

EU påminner om Empires in Arms, men har ett mycket mer avancerat ekonomiskt och diplomatiskt system, för att inte tala om religonsaspekter, militär teknologi och upptäckt och kolonisering av den nya världen.

Delirium

Det blir i själva verket onsdagar vi spelar, så du blir nog tvungen att sikta på nästa kampanj Roger. Där får du i gengäld stöta på både Jonas och Morgan ordförande.

Scipio

Det var synd. Det är ju nästan så att man överväger att flytta ner till Gothenburg.

Delirium

Eftersom jag själv flyttat 26 mil hit så kan jag intyga att det är en förbannat bra stad.

tinG

Citat från: "Delirium"Eftersom jag själv flyttat 26 mil hit så kan jag intyga att det är en förbannat bra stad.

Hört att vi är bra på hockey med...  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Kampanjen påbörjades igår, regelgenomgång, set up, och spel av kanske halva första omgången. Se http://www.foreningenylva.org/forums/index.php?s=36e6731c2047b442b2898a0877a17d09&act=SF&f=11 för rapport.

Scipio

Riktigt häftigt! Finns det bilder?   :)