Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoleon: Fate of France

Startat av BigPapaBear, 5 november 2007 kl. 13:29:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Roger sa att det var bra. Varför?

Har för mig att Elias var skeptisk. Varför?

Varför finns det en stor spelplan och tolv små?
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Jag var skeptisk på L2s och konstruktörens tidigare meriter, men jag börjar bli nyfiken nog för att tänka mig att köpa.

Vad gäller kartorna beror det på att det är tvåskaligt, med en operationell skala där man marscherar, och en taktisk skala där man utkämpar slagen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Jag fastnade direkt för W:FoF dels för att de har löst kombinationen operationellt manuvrerande med taktiska strider mycket bra.
Det blir inte för tungt då reglerna är precis lagom enkla och striderna ger hyggligt mycket "flavour" för vad som händer och kan leda till intressanta situationer som skärmytslingar som utvecklar sig till regelrätta fältslag som ingen spelare från början planerat för.

Snabbt, roligt, spännande och snyggt som berättar Waterloo-kampanjen på ett underhållande sätt.
"Randomization is too important to be left to chance"

SebastianKalucza

Håller med Roger, fick en möjlighet att spela det i ungefär 2 timmar på BSK nu i helgen. Vi hann i och för sig inte längre än till första fältslaget, men det var en kul blanding av spelsätt.
Jag gillade speciellt den extra dimensionen av val som spelet ger en, ska man som Preussare försöka och snabbt reträttera från varje slag och försöka uppehålla Napoleon på det sättet eller är det bättre att hålla stånd i hopp om att uppehålla honom tillräckligt länge för att få in sina förstärkningar.
jag tycker att spelet ger en en helt ny dimension av beslut som jag i alla fall inte sett i nåt annat spel än (Sen jag har väl iofs inte spelat så mycket än, men i alla fall)

Sebastian

BigPapaBear

Välkommen till forumet, Sebastian!  :up:
En mycket bitter liten man.

SebastianKalucza

Tack så mycket, ska väl ta och introducera mig senare i forumet. Synd bara att det inte fanns nån från Växjö här, verkar verkligen dött på den fronten här :(

Andreas Lundin

Har du "tur" flyttar jag snart dit!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

magnus lindström

Någon som vet var man kan googla up en vettig karta för Katzbach?

Scipio

En ny recension med bilder på BGG:
http://www.boardgamegeek.com/article/2359252#2359252
"Randomization is too important to be left to chance"