Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

Krigsspelskonvent och föreläsningar/filmvisning

Startat av Andreas Lundin, 14 november 2007 kl. 11:40:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

#30
Citat från: "BernadotteOnline"Kan vi offra påsken, så kommer vi! En ur Skånemaffian.
Ni offrar påsken, vi fixar bålet att bränna den på. Fire in the East-turnering kanske?
"Randomization is too important to be left to chance"

SebastianKalucza

#31
Jag är på.

tinG

#32
Citat från: "Scipio"
Citat från: "BernadotteOnline"Kan vi offra påsken, så kommer vi! En ur Skånemaffian.
Ni offrar påsken, vi fixar bålet att bränna den på. Fire in the East-turnering kanske?

Nästa GothCon kommer att äga rum under 2000-talet så det är dags att släppa Europa-serien...
 :wink:  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#33
Citat från: "tinG"Nästa GothCon kommer att äga rum under 2000-talet så det är dags att släppa Europa-serien...
 :wink:  :P
Ironin gick tydligen vissa förbi...    :wink:
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

#34
Trådkapningen fortsätter...

Om det nu är så att det ska styras upp ett arrangemang, vilka kan då tänka sig att arrangera spel?
Jonas-OCS?
Roger-Vad-som-helst?

Nu nämde jag bara era namn då jag känner er båda och vet att ni gillar att dra igång saker.

Själv så är jag sugen på att dra en Overlord + TKG-grej. Men det beror ju på när Overlord kommer.

Någon annan?

Scipio

#35
Citat från: "silversixx"Roger-Vad-som-helst?
Ojoj, så mycket att välja på...hmm...
Från toppen av skallen kanske nåt bland: Waterloo:Fate of France, RSS, TKG, St-Lo, La Grande Guerre, Epic of the Peloponnesian War, Third World War Series.
Ge mig några dagar å fundera på..  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

#36
Citat från: "Anders Fager"Jag kan svara för mig, P-O, Stora Björn & Lilla Elias. Vi kommer. Med Greijderbaren i bagaget.

  :ultra:

 :D

Ju snabbare vi får ett datum desto snabbare kan jag börja bearbeta NKVD-chefen här hemma. Saker måste på något sätt vinklas så att de blir "det som är bäst för familjepartiet".  :cry:
En mycket bitter liten man.

silversixx

#37
Vad sägs om helgen 22:e till 24:e Februari?

BernadotteOnline

#38
Citat från: "Scipio"
Citat från: "silversixx"För att återkoppla lite smidigt.
Funkar Februari för herrskapet?
Februari är utmärkt minus helgen för ASL Scandinavian Open.
http://aso.strategispil.dk/

ASL Scandinavian Open är den 22-24 februari i CPH.

BernadotteOnline

#39
Citat från: "silversixx"Trådkapningen fortsätter...


Avslutas............. länk till ny tråd

BernadotteOnline

#40
Citat från: "Mattias Rönnblom"
Citat från: "Andreas Lundin"Hallojs!

Sitter här och funderar på min kammare (kontor) om hur man skulle kunna krydda våra arrangemang på spelkonvent (Lincon, Friendly Fire, etc). Exempelvis skulle man kunna ordna filmvisningar av sjyssta krigsdokumentärer med efterföljande diskussioner, eller bjuda in militärhistoriker att föreläsa (gratis förstås!) kring ett lämpligt ämne. En kombination av dessa två förslag skulle förstås vara optimalt. Vad tycker folk om det? Under ett konvent behöver man ändå räta ut ryggen efter att ha stått krökt i timmar över en karta. Kanske också detta skulle kunna bidra till spridningen av denna hobby???

 :insecure:

Det är en bra ide. Någon författare kanske vill prata om sin nya bok? En annan tvist att gå mer på spel-delen av hobbyn, och ta in någon som kan dra grunderna i t ex spelrelaterad sannolikhetslära.

Hade du känningar med Dick Harrison och andra historiker i Lund/Sverige?

Andreas Lundin

#41
Moi? :insecure:

Nä, inte mer än att vi är "kollegor". Men Dicken gillar nog inte mig eftersom jag har det ämbete jag har... (låååång historia )

Å andra sidan är det väl bara Dickens författarskap som skulle vara intressant för "vår skara". De andra skriver tråkig arbetarhistoria, identitetshistoria, rättshistoria, etc. Någon enstaka kanske är intresserad av 1600-talet och då kanske man inte kan huka för det rent krigshistoriska, men annars.... Nä inget kul... Prova akademiledamoten Englund istället...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#42
Han Wolke-typen vid försvarshögskolan då? Tyngre kille blir nog svår att hitta i Skandinavien... Eller Zetterling & co? Bosse Eriksson på Stockholms universitet har ju skrivit en del militärhistoria... Spånar bara.
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

#43
Citat från: "BigPapaBear"Han Wolke-typen vid försvarshögskolan då? Tyngre kille blir nog svår att hitta i Skandinavien... Eller Zetterling & co? Bosse Eriksson på Stockholms universitet har ju skrivit en del militärhistoria... Spånar bara.

Fram med fler namn så kan vi börja informera dem. Kanske man får upp visst intresse att komma.

Rydfalk

#44
Magnus Perlestam, han med kurserna på Mittuniversitet. Har bara talat med honom på telefon och så... Vet inte hur han är som föreläsare.

Fast han kanske är intresserad av att få folk (som också blir klara) till sina kurser.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"