Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blockerad från Krigsspel.se

Startat av BernadotteOnline, 22 november 2007 kl. 08:48:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Finns här någon med goda kunskaper om programvaror som blockerar internet-trafik till olämpliga sajter?

När jag kopplar upp mig via företagets server till Internet finns programvara som hindrar surfande på olämpliga sajter. I stora bolag är det rätt vanligt och bra. Tyvärr har denna seriösa sajt ett "chatroom"-liknande utseende och blir blockerad.

Finns det något smart sätt att kringgå detta? Någon kunnig?

Organ

Finns det inte någon vettig datoransvarig på firman du kan ta problemet lite diskret med istället? Det verkar bättre än att vi sidan om försöka kringå företagets regler för anställdas internetanvändande. Eller?
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

bambaladam

Förmodligen (gissar nu) så ligger det här forumet på en stor tjänst som blockerats. Domänen www.krigsspel.se pekar väl egentligen bara till en pbb-grunka eller vad det är?

Problemet är då att din arbetsgivare blockerat hela den leverantören.

Det låter troligast för mina amatöröron.

BernadotteOnline

Citat från: "bambaladam"Förmodligen (gissar nu) så ligger det här forumet på en stor tjänst som blockerats. Domänen www.krigsspel.se pekar väl egentligen bara till en pbb-grunka eller vad det är?

Problemet är då att din arbetsgivare blockerat hela den leverantören.

Det låter troligast för mina amatöröron.

Skall smyga in en fråga när min PC admin kommer förbi.....
Jobbar dock på amerikansk firma, där sådana här saker inte är att leka med.

Mosse

Tror dessa brandmurar ofta utgår från vissa specifierade ord, som den sedan blockerar. "spel" är ett ord som många arbetsgivare inte gillar, eftersom det leder till att deras anställda spenderar arbetstid med att spela flash-spel o.dyl.

Om du känner någon på IT-sidan som inte är en torrboll kan du säkert få honom/henne att lägga krigsspel.se på "tillåt"-listan...

BigPapaBear

Jag kommer in på forumet från jobbet, men kan inte logga in. Lös den om ni kan...
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Citat från: "BigPapaBear"Jag kommer in på forumet från jobbet, men kan inte logga in. Lös den om ni kan...

Jobbet tillåter inga kakor?

The cake is a lie.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

ulve

Jag kan logga in okej men det blir fel med flaggnignen av nya poster. allt är läst när jag loggar in för dagen vilket inte är rätt. Hade samma fel på ett eget phpBB men löste det. Har glömt hur.

bambaladam

Citat från: "Doomfarer"
Citat från: "BigPapaBear"Jag kommer in på forumet från jobbet, men kan inte logga in. Lös den om ni kan...

Jobbet tillåter inga kakor?

The cake is a lie.

Inställningarna för cookies i webbläsaren på jobbet är aggronegativa?

vad är det för läsare du använder Björn?

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Inställningarna för cookies i webbläsaren på jobbet är aggronegativa?

vad är det för läsare du använder Björn?

En hårt begränsad version av IE. Knacka sig igenom den statliga säkerheten och krypteringen går säkert om man är jeklarns vass, men då hamnar det på databand och vips förvandlas man till Danielsson...  :P
En mycket bitter liten man.

B_J_S

Citat från: "BernadotteOnline"Finns här någon med goda kunskaper om programvaror som blockerar internet-trafik till olämpliga sajter?

När jag kopplar upp mig via företagets server till Internet finns programvara som hindrar surfande på olämpliga sajter. I stora bolag är det rätt vanligt och bra. Tyvärr har denna seriösa sajt ett "chatroom"-liknande utseende och blir blockerad.

Finns det något smart sätt att kringgå detta? Någon kunnig?
Troligtvis så går er trafik genom en proxy server. I denna så finns det ett program som styr blacklist på nätet (ej tillåtna siter). Det är en tjänst som företag kan köpa.

Så det enkla svaret är att hitta en annan väg ut från företaget.  :D
Brukar finnas flera proxy, men bara en officiell.

Jonas
//Jonas

BernadotteOnline

Citat från: "B_J_S"Troligtvis så går er trafik genom en proxy server. I denna så finns det ett program som styr blacklist på nätet (ej tillåtna siter). Det är en tjänst som företag kan köpa.

Så det enkla svaret är att hitta en annan väg ut från företaget.  :D
Brukar finnas flera proxy, men bara en officiell.

Jonas

Tackar!