Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lord of the Rings: Confrontation

Startat av BigPapaBear, 2 juni 2008 kl. 15:13:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Köpte Lord of the Rings - The Confrontation: Deluxe Edition häromdagen.

Mycket positivt överaskad! Som Stratego, fast inte alls, och väldigt underhållande. Dessutom känns spelbalansen oerhört bra. Tog med mig det ut när vi hade gårdsfest i lördags och grannskapets kids blev som tokiga. Jag fick spela två partier själv mot en granne, sedan lärde jag några tioåringar spelet, som i sin tur lärde sina polare... Det spelades oavbrutet i sex timmar - och inte en enda komponent tappades bort eller skadades. För att cementera könsrollerna gick jag in och hämtade Zooloretto åt tjejerna.  :)

Många föräldrar gick förbi och slängde nyfikna blickar. De verkade bra sugna själva, några fick prova (och fick spö av tioåringarna, som vid det här laget hade grepat spelet ordentligt). Att se barnen vara utomhus, vara sociala och samtidigt spela spel verkade rubba deras "mitt barn spelar för mycket datapspel"-cirklar.

När det var dags att packa ihop kom en grabbklunga fram och frågade om jag inte kunde komma ut med några andra spel någon dag. "Gärna sådana man krigar i!". Gissa vem som log inombords, även om jag insåg att jag nog behöver köpa några fler gatewayspel, a la Memoir '44 eller liknande.

Vi äger inte brädspelen, vi lånar dem av våra barn...  :ultra:
En mycket bitter liten man.

EvilSpook

Citat från: "BigPapaBear"Vi äger inte brädspelen, vi lånar dem av våra barn...  :ultra:
Ledsen att behöva säga det här men jag äger definitivt mina spel och ungarna kommer inte i närheten av dem  :twisted:

//EvilSpook

A F

Citat från: "BigPapaBear""Gärna sådana man krigar i!"

Bra jobbat.

Snowfox

Passa dig, snart så får du föräldrarna på dig! Bra initiativ!  :D
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Rydfalk

En ny generation gör sig redo att ta över! Vackert jobbat!   :up:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Snart står kidsen och diskuterar Supply Points, Action ratings och Major Witzig med dig på gården. Vajjert!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Snart står kidsen och diskuterar Supply Points, Action ratings och Major Witzig med dig på gården. Vajjert!  :up:

- Aa, å om typ Witzig spela i lanslage' skulle han va fett bättre än typ Zlatan.
- Aa, lätt. Zlatan skulle typ va DG å stå i move mode.
- Aa, typ fett. Witzig skulle ba, Ka-pow i overrun! Ae3, DL1o2!
- Lätt!

Japp, det verkar lovande.  :up:

Magnus2

Inga problem med språket på korten?

BigPapaBear

Citat från: "Magnus2"Inga problem med språket på korten?

Nej, de memorerade allt på nolltid. Yngsta killen som provade var fem. Han hade lite svårt att greppa spelet.