Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Overlord, D-Day and the Beachhead Battles. NES

Startat av sfclinken, 13 december 2007 kl. 15:56:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Finns förvisso en tråd för TKG redan men denna box förtjänar en egen.

Varför?

Jo för att det låg ett praktfullt ex. i min brevlåda idag och INGA smutsiga tullarfingrar har varit och tafsat på det...

Blir alltså en strålande Lucia.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

WOW! Kanske skall hem och kolla jag också! När beställde du Peter?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"WOW! Kanske skall hem och kolla jag också! När beställde du Peter?

Beställde i Maj. Tyvärr måste jag prioritera mat till barnen istället för att gräva mig ner i lådan :(....Attans också...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Alla har vi våra bortförklaringar...  :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

silversixx

Fan ta restskatt och osäkra arbetsvillkor efter årsslutet. Annars så hade jag smällt på med ett exemplar själv!
Får gräva ner mig i OCS:Tunisia istället och jobba vidare på plan "Övertala dina andra brädspelspolare att blippspel är jävligt tufft".
Den har gått sådär hitills...

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "Andreas Lundin"WOW! Kanske skall hem och kolla jag också! När beställde du Peter?

Beställde i Maj. Tyvärr måste jag prioritera mat till barnen istället för att gräva mig ner i lådan :(....Attans också...

Ojojojoj! Det alldeles för långt till Skurup!
Rapport avkrävs!
Ännu inget med posten i Lund.

Andreas Lundin

Jag hade en avi hemma i brevlådan... Även Against the Odds Annual "Look Away...". Jack Pot!?

Andreas Lundin

Jisses Amalia!  :shock:

NES har överträffat sig själva i och med Overlord. Maken till snygg krigsspelsprodukt har jag sällan skådat (och detta är "bara" en expansion). Man blir nästan lite våt i ögat...

Man kan nästan förstå de som blir lite putt på NES för att de inte gör en reprint av Killing Ground...

Snacka om att jag slits mellan vad jag vill spela för spel nu. Å ena sidan vill jag sätta upp en stor östfrontskampanj (läs Case Blue), å den andra vill jag gräva ned mig i Normandie (KG/Overlord). Hm...

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"å den andra vill jag gräva ned mig i Normandie  
Många tyskar som var där '44 delade den känslan.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

...fast jag misstänker att de flesta tyskarna helst av allt skulle vilja vara någon helt annanstans...

Läste förresten en intressant sak i Tjerkassy '44. I boken hävdas att medelförlusterna per tysk division var större i Normandie än den var bland de divisioner som slogs och inringades/försökte undsätta divisionerna i fickan vid Korsun '44. Tål att tänkas på.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Snacka om att jag slits mellan vad jag vill spela för spel nu. Å ena sidan vill jag sätta upp en stor östfrontskampanj (läs Case Blue), å den andra vill jag gräva ned mig i Normandie (KG/Overlord). Hm...

Baka pepparkakor i stället!
Kanske man kan forma dem som Sherman tanks!

How to build a 2/5 th scale SHERMAN Tank. part 1

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Läste förresten en intressant sak i Tjerkassy '44. I boken hävdas att medelförlusterna per tysk division var större i Normandie än den var bland de divisioner som slogs och inringades/försökte undsätta divisionerna i fickan vid Korsun '44. Tål att tänkas på.

Ja, västfronten var helt klart blodigare än östfronten...  :?

:D
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Ja hade man krigat på i 5 år i samma stil som Normandie så

BigPapaBear

Citat från: "magnus lindström"Ja hade man krigat på i 5 år i samma stil som Normandie så

...hade man ändå inte kommit i närheten av förlusterna på östfronten. Jämför deltagarantalet PLUS det faktum att Stalin och Hitler var rätt duktiga på att inkludera civilbefolkningen i massmördandet - det var, som tur var, inte västmakterna.
En mycket bitter liten man.

magnus lindström

Jag syftar nu på procentförluster för förband. Och sen så krigade man ju inte konstant på hela östfronten heller.