Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

En Ny Da Vinci-Kod

Startat av A F, 14 december 2007 kl. 13:07:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

f98alda

Citat från: "Anders Fager"Så om jag dyrkar Jupiter och gänget är jag ur kristet perspektiv, vad?

Inte kristen, vilket historiskt sett har varit tillräckligt argument för att bli bränd på bål eller nåt annat festligt. Exakt vad för ickekristna gudar du tror på har gjort väldigt lite skillnad för de flesta kristna. Men det latinska ordet "pagani" är, som Andreas sa, förmodligen det bästa.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

aknaton

Citat från: "Anders Fager"Varför är det så att man aldrig ser Tomten och Jesus på samma bild? Kan det vara så att det är samma person?

Need I say moore? Din konspirationsteori stämmer inte ;-)

/h
Henrik S Törnblom

pelle

Kom igen nu, det där kan vara vilken unge som helst. Och hade inte Jesus skägg förresten?

aknaton

Citat från: "pelle"Kom igen nu, det där kan vara vilken unge som helst. Och hade inte Jesus skägg förresten?

Ja men det är bevisar väl att det är en konspiration:

South Park: Santa vs Jesus

:P
Henrik S Törnblom

thermopylai

Fantastiskt roligt. La ni förresten märke till att Brian Boitano aldrig var i samma bild som Jesus och tomten?  :P
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Så om jag dyrkar Jupiter och gänget är jag ur kristet perspektiv, vad?

En syndare, såklart.  :D
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Citat från: "f98alda"En bok främst om nordisk religionshistoria.

...ett ämne som Andreas inte kan nååååågonting om alls.  :lol:  :lol:  :lol:
En mycket bitter liten man.

Holmgren

Citat från: "BigPapaBear"...ett ämne som Andreas inte kan nååååågonting om alls.  :lol:  :lol:  :lol:
Fast det hänger väl främst ihop med att Andreas, enligt trovärdiga källor, ÄR jultomten?  :shock:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

bambaladam

Det är inget problem att avbilda jesus tillsammans med en sibirisk flugsvampsmumsare eftersom de är osiris båda två, en i förväg och en i efterhand. Kolla med Crowley och Rogan Taylor.

Den VIKTIGA frågan är om det är sant att renar äter flugsvamp. Har hört den förklaringen på tomtens renspann som flyger. Det är en vacker förklaring, även om den skulle visa sig vara inkorrekt.

Dessutom var Jesus svart.

Andreas Lundin

CiteraDen VIKTIGA frågan är om det är sant att renar äter flugsvamp.

Japp! Om inte mitt minne misstar sig (igen), så har jag läst i en rapport någon gång, någonstans, att svamparna i sig var 'tabu', så man lät renarna äta dem först, sedan drack schamanen renens urin! På så sätt kunde schamanen då bli hög som hus och få kontakt med den nedre världen (eller den övre, men nedre låter fräckare!) utan att ens röra vid den potenta och heliga flugsvampen (eller om det var annan svamp - t.ex. svamp med psilocybin).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "bambaladam"Dessutom var Jesus svart.

Och handikappad HBT(P/Q)- person.

Andreas Lundin

Suggested reading

Förvisso en avhadling från Uppsala, men i det här fallet en rätt intressant sådan.  :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

magnus lindström

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "bambaladam"Dessutom var Jesus svart.

Och handikappad HBT(P/Q)- person.

Haha :)

Tänkte igen

Hahahahahahaha riktig fullträff