Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Mikugames behöver speltestare!

Startat av Miku, 11 april 2008 kl. 20:54:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Tristan Tempest

Jag bor i Stockholm och skulle gärna hjälpa till med att speltesta The Finnish Trilogy 1939-1945. På sommarlovet kommer jag att ha en hel del tid!

Med vänlig hälsning
Tristan

PS. Min finska mor växte upp strax utanför Suojärvi [som finns markerat en hexagon från den finländsk-sovjetiska gränsen på spelplanen till The Finnish Trilogy 1939-1945], tills hon evakuerades strax före Vinterkrigets utbrott. Hon har gett mig en stor bok full med detaljerade krigskartor från både Vinterkriget och Fortsättningskriget: Suomen Rintamamiehet 1939-45. 14. Div. ja Pr. K. Säg till om du vill låna den Miku!
Väntevärdesmaximerare

Miku

Citat från: "Tristan Tempest"Jag bor i Stockholm och skulle gärna hjälpa till med att speltesta The Finnish Trilogy 1939-1945. På sommarlovet kommer jag att ha en hel del tid!

Mycket bra, det kan behövas. :up:
Du kanske vill redan vara med och testa introduktionsscenariet (för två pers.) "The Battle in Ladoga Karelia 1939-1940", om några veckor? Jag skall förbereda ett par sådana spel.

M.v.h. Miku

PS. Jag vågar inte låna några böcker just nu, har redan för många och hinner knappt läsa alla jag redan har, men kanske vid ett senare tillfälle. :)

Tristan Tempest

Citat från: "Miku"Du kanske vill redan vara med och testa introduktionsscenariet (för två pers.) "The Battle in Ladoga Karelia 1939-1940", om några veckor? Jag skall förbereda ett par sådana spel.
Före juni har jag tyvärr alldeles för mycket förvärvsarbete; inte ens helgerna kommer att vara lediga!

Tristan
Väntevärdesmaximerare

Strv102r

Hur stort är detta introduktionsscenario? Om det är OK att testa det här i Skövde kan jag och min motspelare kanske spela ett par omgångar?
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Miku

Citat från: "Strv102r"Hur stort är detta introduktionsscenario? Om det är OK att testa det här i Skövde kan jag och min motspelare kanske spela ett par omgångar?

Karta i (endast) A-4 storlek.
Brickor i två countersheets (ca en med stridande enheter och den andra till hälften fyllt av markörer).
Fem 6-sidiga tärningar.
Ett regelhäfte.
Två OOB's.
Några tabeller.
Speltid: up till 16 omgångar (från ett par timmar till kanske en hel helg).

Jag kan fixa en uppsättning till er i skövde. Ge mig några veckor till, så kan jag maila dig om detaljer för ett beta-test. :wink:

/Miku

Miku

Citat från: "Tristan Tempest"
Citat från: "Miku"Du kanske vill redan vara med och testa introduktionsscenariet (för två pers.) "The Battle in Ladoga Karelia 1939-1940", om några veckor? Jag skall förbereda ett par sådana spel.
Före juni har jag tyvärr alldeles för mycket förvärvsarbete; inte ens helgerna kommer att vara lediga!

Tristan

Jag kan återkomma med ett mail så fort jag har ett startdatum för hela Winter War kampanjen klar (förhoppningsvis efter midsommar).

M.v.h.
Miku

Little Round Top

Tjena. Jag är ny här på forumet.

Skulle gärna testa introduktionsscenariot i vår Krigshistoriska förening i Karlshamn om det går för sig...
Det är tur att krig är så fruktansvärt... Annars skulle vi kanske börja tycka om det. =)

BigPapaBear

Citat från: "Little Round Top"Tjena. Jag är ny här på forumet.

Skulle gärna testa introduktionsscenariot i vår Krigshistoriska förening i Karlshamn om det går för sig...

Välkommen till forumet, Lille Rundtopp!
En mycket bitter liten man.

jerry

Se på satan en bleking till anmäler sig ,ja vill du testa, så vill jag vara med.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

BigPapaBear

Citat från: "jerry"

Se på satan en bleking till anmäler sig ,ja vill du testa, så vill jag vara med.

Gissar att ni känner till varandra sedan tidigare? Eller har vi en till sån där bisarr och otippad landsortsromans? Grattis i så fall!  :up:

SÅ stor kan väl inte mejeristaden vara?
En mycket bitter liten man.

Miku

Hej,
Det skulle vi nog kunna fixa. Just nu finns det 6 beta-testgrupper (och jag hoppas på en till från Finland), men jag kan tänka mig på sin höjd 2 testgrupper till om någon vecka, när värsta stormen har lagt sig...

Det är nämligen så att alla de befintliga testgrupperna kommer att få resten av materialen (bl.a. reglerna) idag, för att komma igång så fort som möjligt. Det kommer att bli hektiskt ett par veckor framöver.

Men kontakta mig gärna på; mailto:info@mikugames.com">info@mikugames.com så kan vi lösa något längre fram.

M.v.h.
Miku

jerry

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "jerry"

Gissar att ni känner till varandra sedan tidigare? Eller har vi en till sån där bisarr och otippad landsortsromans? Grattis i så fall!  :up:

SÅ stor kan väl inte mejeristaden vara?

Mejeriet finns inte här längre ,sedan 2003 ligger det i finland ,bara så ni vet.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, tvåmanna Atlantic Wall i Ronneby tvåmanna WIF i skogen i en källare vid Bräkne hoby

Little Round Top

Citat från: "Big Papa Bear"Gissar att ni känner till varandra sedan tidigare? Eller har vi en till sån där bisarr och otippad landsortsromans? Grattis i så fall!

Haha, finns det många kvinnliga krigsspelare här eftersom du vågar antyda sånt..?
Nej, store stygge Jerry skulle jag nog aldrig våga ha inomhus...
Det är tur att krig är så fruktansvärt... Annars skulle vi kanske börja tycka om det. =)

jerry

Citat från: "Little Round Top"
Citat från: "Big Papa Bear"Gissar att ni känner till varandra sedan tidigare? Eller har vi en till sån där bisarr och otippad landsortsromans? Grattis i så fall!

Haha, finns det många kvinnliga krigsspelare här eftersom du vågar antyda sånt..?
Nej, store stygge Jerry skulle jag nog aldrig våga ha inomhus...

Nesligt sagt, jag som nästan lät er vinna i går .......!
no more mr nice guy