Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Mikugames behöver speltestare!

Startat av Miku, 11 april 2008 kl. 20:54:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Miku

Hej alla wargamers!

Jag skulle behöva lite assistans av två erfarna brädspelare som bor i Stockholmsområdet, med intresse och tid för att ge input och feedback på The Finnish Trilogy 1939-1945.

Detta innebär en (ibland två) Alpha-test träff varje vecka hos mig tills Beta-testen kör igång om någon månad. Detta med anledning av att nuvarande träffar sker för sällan och jag behöver öka tempot i produktionen.

Jag skulle också behöva ytterligare en Beta-test grupp på fyra personer längre fram, som skulle kunna spela "vol.1 Winter War 1939-1940" ett antal timmar varje vecka i ett par månader.

Svara här, eller maila mig på: mailto:info@mikugames.com">info@mikugames.com

M.v.h. Miku

Miku

Hej igen,

Det har nu gått en vecka utan att jag har fått några svar. :?

Betyder det att det inte finns några här på krigsspel.se som är intresserade av ett sådant här unikt tillfälle, att kunna tycka till och rent av påverka ett brädspelsprojekt av denna skala innan det når marknaden?
Det skulle jag tycka vore lite synd, eftersom vad jag vet, så har det aldrig gjorts något liknande "monster-krigsspel" i Sverige tidigare. :(

M.v.h. Miku

Scipio

Är intresserad men har svårt med finna monsterspelsspelare härikring att testa det med.  :/
Sedan så skrev du att det är begränsat till intresserade Stockholmare vilket gör att de flesta svenskar här på forumet faktiskt därigenom diskvalificeras...
Dessutom har vi lärt oss att alla stockholmare är hjärntvättade OCS-junkies som inte tittar utanför sitt begränsade lilla spel (och nu fick jag nog många kompisar)!  :P

Ser dock väldigt mycket fram mot resultatet av ert projekt!   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Miku

Hej,

Tack för ditt snabba svar.

Tanken var att Beta-test gruppen kan få hålla till vart som helst i Sverige medans Alpha-testarna skulle gärna för enkelhetens skull få verka i Stockholm med omnejd. Jag kanske var lite otydlig i min förfrågan. :)

Beträffande OCS-systemet/spelen, så har jag ingen aning om hur de fungerar och det är kanske lika bra så, hur bra det än kan vara.

Jag bygger mitt regelverk på kanske upp till 80% av det källmaterial jag läser/har läst och försöker att därefter hitta smarta regler som håller för just den här fronten. Givetvis så kommer man att känna igen många regler, det är nog ofrånkomligt, man måste ju skaffa sig inspiration och input från redan existerande spel. :wink:

M.v.h. Miku

silversixx

Jag tycker det verkar bli ett fräckt spel!
Ska kolla med Gbg-maffian om ett betatest är av intresse.
Tyvärr så finns det risk att även de har drabbats av det kreativt hämmande viruset som heter OCS... ;)

Strv102r

Beroende på när beta-testen ska äga rum så kanske jag kan hjälpa till. Är i Stockholm på veckorna i höst. Är dessutom inte smittad av OCS, men är lite slavofil när det gäller vinterkriget.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

BigPapaBear

Citat från: "Strv102r"Är dessutom inte smittad av OCS

ÄN!  :wink:

Vi ses i höst!  :D
En mycket bitter liten man.

Miku

Hej,

Tack för era svar!

OCS verkar vara ett farligt gift... :)

Jag håller på och förbereder för Beta-test, men har beslutat att för enkelhetens skull börja i en liten skala med en introduktions scenario som handlar om striderna i Ladoga Karelen 1939-1940 (hela kampanjen).

Detta innebär en väldigt liten karta (endast A4) och 252 brickor (en countersheet). Reglerna blir någor mer Basic (inga flyg och båt enheter finns med). Det mesta är klart utom alla regler, som jag behöver drygt en månad för att sammanställa.

Om det är något av intresse så hör av er.

M.v.h. Miku

A F

Andra halvan av maj kan jag tänka mig en sittning. Är du klar då?

tinG

Jag är övertygad om att vi kan få till en speltestgrupp även i Göteborg.

A4 med 252 blippar! Bara en sån sak!  :up:  :lol:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Miku

Citat från: "Anders Fager"Andra halvan av maj kan jag tänka mig en sittning. Är du klar då?

Till slutet på maj skulle jag kunna hinna till. Skall i alla fall försöka.
Så fort jag vet mer slänger jag in ett meddelande här.

Brickor, OOB och spelplanen (för scenariot) är i det närmaste klart.
Tabeller och regler tar drygt en månad till.

En speltestgrupp i Göteborg blir kanon!

M.v.h. Miku

A F

Citat från: "Miku"Tabeller och regler tar drygt en månad till.

Innebär detta att du faktiskt inte testat spelet någonting innan ni började sälja det?  :)

Strv102r

Träff och sänkt!  :D
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Miku

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Miku"Tabeller och regler tar drygt en månad till.

Innebär detta att du faktiskt inte testat spelet någonting innan ni började sälja det?  :)

Många regler har testats, men projektet har kantats av otaliga ändringar och mycket växtvärk bara under de senaste månaderna, så en rejäl redigering krävs av regelverket. I början lade jag lite för mycket fokus på brickorna samt spelplanen och för lite på reglerna. Det har jag fått äta upp senare. :)
Nu börjar jag dock skönja ett intressant regelverk, men det kommer att ta ett litet tag till att kalibrera allt.

Anledningen varför jag ville att projektet skulle bli offentligt för drygt ett halvår sedan var främst av marknadsundersökningsskäl. D.v.s. var det någon idé att fortsätta? Vilket jag sedan fick det bekräftat att det var.

Min grundprincip är fortfarande att man inte kommer att kunna betala något för spelen förräns de fungerar så att jag kan stå för dem.

M.v.h. Miku

A F

Citat från: "Miku"I början lade jag lite för mycket fokus på brickorna samt spelplanen och för lite på reglerna. Det har jag fått äta upp senare. :)
Nu börjar jag dock skönja ett intressant regelverk, men det kommer

Du är långt ifrån den förste.