Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Karibiska ö-republiker.

Startat av Magnus2, 15 januari 2008 kl. 22:39:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Försökte googla efter mer info om denna incident. Svårt att hitta nåt vettigt bland haschdimmorna. Däremot följande intresseväckande incident:

"In 1981 the Dominican government foiled a coup attempt involving a former prime minister, the country's defense force, the Ku Klux Klan, neo-Nazis, mercenaries, and underworld elements from the United States."
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

f98alda

Citat från: "Elias Nordling""In 1981 the Dominican government foiled a coup attempt involving a former prime minister, the country's defense force, the Ku Klux Klan, neo-Nazis, mercenaries, and underworld elements from the United States."

Det där låter som en story för en riktigt riktigt dålig film... Nästan så man blir förvånad att det inte står Illuminati där nånstans också  :P
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

A F

Citat från: "Elias Nordling""In 1981 the Dominican government foiled a coup attempt involving a former prime minister, the country's defense force, the Ku Klux Klan, neo-Nazis, mercenaries, and underworld elements from the United States."

Låter som nått AFAs mera påtända delar skulle kunna röka ihop.

Mer seriöst så är Rastafari-läran rätt grotesk den också. Den är nån märklig soppa av gamla testamentet, black muslims exodusidéer och lite naturmystik. Och givetvis ett massivt kvinno, bög och judehat.

bambaladam

Jag delar din misstänksamhet mot rastafarianismen. Men jag gillar deras musik. Ibland kommer jag på mig själv med att gå omkring och småsjunga på låtar om hur fel det är med oralsex eller hur bra det är att döda bögar eller hur oheligt det är att klippa sig. Då känns det alltid väldigt konstigt.

Dessutom gillar jag bobo ashanti-rörelsens musikstjärnor mest, och bobo är rastafarianismens extremhöger, typ.

Jobbigt. Men de är fan så mycket bättre än Skrewdriver i alla fall, om man nu MÅSTE lyssna på idioter.

A F

Amen. Rage Against the Machine är ett ännu bättre band med idiotbudskap.

Tack och lov så fotade de den lilla AFA-apan och tog in Chris Cornell istället.

:up:

Och vad i hela världen har Jah mot oralsex?  :?

bambaladam

oralsex är kanhända ok under rubriken fellatio, det är den andra varianten det av någon anledning skrivs kampsånger mot.

A F

Det är alltså mot Jah's Stora Plan att käka bäver? :?

bambaladam

Jag vet inte om jag minns att just de sångerna framförs med religiös eller övermaskulin iver, men det är säkert ett mellanting.

Men vadå egentligen, det strider ju mot Allahs och Jahves plan att behålla förhuden, dumhet som dumhet egentligen (så länge det inte kränker andras rättigheter, mao är jag ok med omskärelse som utförs på vuxna män av religiösa skäl)

Men det är egentligen inte mer irriterande än Mikael Wiehe eller Bono.

Jag har aldrig fattat varför folk som råkar vara sångbegåvade eller äger en gitarr tror att de kan berätta för mig hur jag ska leva.

Men det förstås, Willie Nelson kan ju...

A F

Citat från: "bambaladam"Jag har aldrig fattat varför folk som råkar vara sångbegåvade eller äger en gitarr tror att de kan berätta för mig hur jag ska leva.

Varför kan inte istället Mick Jagger berätta för mig hur jag bär mig åt för att bli god för 3.000.000.000 SEK och nedhängd med fotomodeller? Eller nått annat vettigt.

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Men det är egentligen inte mer irriterande än Mikael Wiehe eller Bono.

Jag har aldrig fattat varför folk som råkar vara sångbegåvade eller äger en gitarr tror att de kan berätta för mig hur jag ska leva.

Aldrig någonsin sett eller hört ordet sångbegåvad i samma mening som Mikael Wiehe.  :D
En mycket bitter liten man.

bambaladam

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "bambaladam"Men det är egentligen inte mer irriterande än Mikael Wiehe eller Bono.

Aldrig någonsin sett eller hört ordet sångbegåvad i samma mening som Mikael Wiehe.  :D

Disjunktiv sats sörru, sångbegåvad ELLER äger en gitarr. Jag klarar mig precis  :P

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"Disjunktiv sats sörru, sångbegåvad ELLER äger en gitarr. Jag klarar mig precis  :P

:lol:
En mycket bitter liten man.