Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelare ur en amerikansk, lesbisk författares ögon

Startat av BigPapaBear, 2 februari 2008 kl. 20:29:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Tänkte tipsa er om boken Who Are You People?: A Personal Journey into the Heart of Fanatical Passion in America av Shari Caudron.
http://www.amazon.com/Who-Are-You-Peopl ... 386&sr=8-1

Hon besöker "krigsspelsrummet" på World Boardgaming Championship och försöker förstå. Måste säga att killarna som intervjuas ger en ganska bra bild av hobbyn och framstår som rätt sunda - till skillnad från Barbie-samlare och Josh Groban-fanatiker... Men man skrattar en del och känner igen sig från svenska konvent.

Kul läsning!!!  :up:

...det luktar Magic.
En mycket bitter liten man.

A F

Har  du läst den?

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Har  du läst den?

Håller på för fullt (frugan oxå, vi försöker samsas...).

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Anders Fager"Har  du läst den?

Håller på för fullt (frugan oxå, vi försöker samsas...).

Funkar den som läsning för hustrur som inte riktigt vill förstå...?

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Funkar den som läsning för hustrur som inte riktigt vill förstå...?

Mja, till viss del kanske. Men troligtvis kommer de nog att säga:
"Där ser du, jag är inte ensam om att tycka att du är bisarr! Nu har jag dessutom en del psykosociala termer som jag kan applicera på ditt beteende. Men samtidigt är jag lite avundsjuk på dig för att du är så passionerad. Konstig, men passionerad."

A F

Citat från: "BigPapaBear"Men samtidigt är jag lite avundsjuk på dig för att du är så passionerad. Konstig, men passionerad.

Kan känna detta för folk som verkligen går in för just en hobby i motsats till något idellt eller ideologoskt. Vare sig det är modelflyg, fågelskådning eller ponyplay de ägnar sig åt

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Kan känna detta för folk som verkligen går in för just en hobby i motsats till något idellt eller ideologoskt. Vare sig det är modelflyg, fågelskådning eller ponyplay de ägnar sig åt

Glöm inte de som har ett brinnande intresse/fetisch för att klä ut sig till mjukdjur...