Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilka spelar du helst? Del II - Amerikanska inbördeskriget

Startat av BigPapaBear, 11 februari 2008 kl. 13:47:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilka spelar du helst i spel om amerikanska inbördeskriget?

Nord
5 (19.2%)
Syd
12 (46.2%)
Ingen aning
9 (34.6%)

Antal personer som röstat: 20

Omröstningen har avslutats: 11 februari 2008 kl. 13:47:16

BigPapaBear

Okej, gnällspikar! Vi kör en likandan omröstning här oxå!  :D
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Spelar det någon roll om man vill lira Nord eller Syd här? Skulle vara färgen på uniformerna, som ju är lite snyggare om de är gråa...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Spelar det någon roll om man vill lira Nord eller Syd här? Skulle vara färgen på uniformerna, som ju är lite snyggare om de är gråa...

Nej, jag ville bara blidka de onda viljor som började prata andra krig under min lilla WW2-omröstning.  :roll:

silversixx

Indianer?

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Indianer?

Borde kanske ha varit ett alternativ.

silversixx

Tycker jag då allt.
Speciellt då Amerikanska Inbördeskriget är ett rätt så trist krig, lite Napoleonkrigen light (eller Lite eftersom det är Amerikaner).
Och alldeles för lite kavalleriattacker...

Magnus2

Jag ser hellre på NASCAR.

Det är sant.

:ultra:

magnus lindström

Inbördeskriget rockar, och jag spelar nog de konfedererade.

BigPapaBear

Jag tycker inte heller att amerikanska inbördeskriget är intressant. Å andra sidan tycker jag egentligen inte att några utomeuropeiska krig är det... Borta bra, men hemma bäst lixom.

Vill poängtera att jag tillhör dem som anser att de ickeeuropeiska länderna kring Medelhavet (Nordafrika, Levanten, Turkiet) är så tätt sammankopplade med Europa, historiskt sett, att deras krig ingår i termen "europeiska krig".  :up:

A F

Citat från: "BigPapaBear"Vill poängtera att jag tillhör dem som anser att de ickeeuropeiska länderna kring Medelhavet (Nordafrika, Levanten, Turkiet) är så tätt sammankopplade med Europa, historiskt sett, att deras krig ingår i termen "europeiska krig".  :up:

Det kan man se även nufötiden. Både Israel och "stans" halvvägs till Kina är med i schlagerfestivalen.  :wink:

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Det kan man se även nufötiden. Både Israel och "stans" halvvägs till Kina är med i schlagerfestivalen.  :wink:

:lol:

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "silversixx"Indianer?

Borde kanske ha varit ett alternativ.

Spela VG's The Civill War och du finner att dina indianer akn vara till stort förtret för motståndaren....

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"Jag tycker inte heller att amerikanska inbördeskriget är intressant. Å andra sidan tycker jag egentligen inte att några utomeuropeiska krig är det... Borta bra, men hemma bäst lixom.

Vill poängtera att jag tillhör dem som anser att de ickeeuropeiska länderna kring Medelhavet (Nordafrika, Levanten, Turkiet) är så tätt sammankopplade med Europa, historiskt sett, att deras krig ingår i termen "europeiska krig".  :up:

Något liknande tänk hade de på 1500 talet när de utforskade just Afrikas kuster..... Se hur det gick den gången !

Vi fick peppar till pepparsteken och röd curry till thaikäket. Hmmm. Kanske inte så dumt ändå...

Vvornth

När vi är på ämnet, vilket är det bästa spel om kriget för just hela kriget?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Sten Ekedahl

Citat från: "silversixx"Tycker jag då allt.
Speciellt då Amerikanska Inbördeskriget är ett rätt så trist krig, lite Napoleonkrigen light (eller Lite eftersom det är Amerikaner).
Och alldeles för lite kavalleriattacker...

Snarare "WWI light"... åtminståne mot slutet
Wargames - Laborationer i historia