Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

Vilka spelar du helst? Del III - Napoleonkrigen

Startat av BigPapaBear, 11 februari 2008 kl. 13:49:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Vilka spelar du helst under den napoleanska eran?

Frankrike
7 (24.1%)
England
5 (17.2%)
Preussen
4 (13.8%)
Ryssland
5 (17.2%)
Spanien
1 (3.4%)
Österrike
3 (10.3%)
Annan, mindre aktör
4 (13.8%)

Antal personer som röstat: 24

Omröstningen har avslutats: 11 februari 2008 kl. 13:49:25

BigPapaBear

Å så tar vi Nappe-eran oxå!
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#1
Sverige, annars får det vara!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#2
Personligen är jag svag för små, arga farbröder med på tok för stor makt.  :D
En mycket bitter liten man.

Magnus2

#3
England.
Jag är väldigt svag för segelbåtar, storlek större, som man slipper vara på själv.

BigPapaBear

#4
Citat från: "Magnus2"Jag är väldigt svag för segelbåtar, storlek större, som man slipper vara på själv.

Fungerar likadant, fast med ubåtar.
En mycket bitter liten man.

silversixx

#5
Österrike... Jag har en svaghet för otroligt stora arméer som aldrig kan vinna...

Jezjov

#6
Turkiet sopar brädet i Empires at Arms.

BernadotteOnline

#7
Citat från: "silversixx"Österrike... Jag har en svaghet för otroligt stora arméer som aldrig kan vinna...

Bra, vi är två om detta val. Österrike!!!

A F

#8
Citat från: "silversixx"Österrike... Jag har en svaghet för otroligt stora arméer som aldrig kan vinna...

Har man sen en brigadchef som heter Wild-Runkel så är man omöjlig att inte älska.

Sten Ekedahl

#9
Ointressant epok!  :down:
Vill nån köpa mitt "Borodino"-nånting (opunchat) från en gammal S&T?
Wargames - Laborationer i historia

BigPapaBear

#10
Citat från: "Sten Ekedahl"Ointressant epok!  :down:

 :shock:
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

#11
Citat från: "Sten Ekedahl"Ointressant epok!  :down:
Vill nån köpa mitt "Borodino"-nånting (opunchat) från en gammal S&T?

Skicka ett PM om skick och pris. / J

Sten Ekedahl

#12
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Sten Ekedahl"Ointressant epok!  :down:

 :shock:

Sure! Inga stridsvagnar, inga flygplan, inga kulsprutor! :down:
Wargames - Laborationer i historia

P-O Jönsson

#13
CiteraInga stridsvagnar, inga flygplan, inga kulsprutor!

Men Kyrassiärer, Hussarer, Österikare i stiliga uniformer, försupna arméchefer, Österikare, Chevaulegerer, plymer, shakåer, kårchefer som utkämpar sina privata dispyter i slagfältskanten.
Vad finns det med denna epok som man inte måste älska???? För att inte tala om alla österikare! Underbart!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Doomfarer

#14
Citat från: "Peojon"
CiteraInga stridsvagnar, inga flygplan, inga kulsprutor!

Men Kyrassiärer, Hussarer, Österikare i stiliga uniformer, försupna arméchefer, Österikare, Chevaulegerer, plymer, shakåer, kårchefer som utkämpar sina privata dispyter i slagfältskanten.
Vad finns det med denna epok som man inte måste älska???? För att inte tala om alla österikare! Underbart!

Själv tycker jag Österrike är coolare än det där skumma Österike du nämner. ;)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on