Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_matpe

Planering: OCS CB Göteborg

Startat av matpe, 11 februari 2008 kl. 20:12:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

#15
Jag äger bara EatG så jag har ingen aning om vad 7.11 och 7.12 är. Får man hoppas att någon av dem är Uranus?

Jag känner mig ok på grundreglerna även om jag inte spelat på en sex-sju år. Fräschar upp med v4.0 som kvällslitteratur.

Och så kan jag först vara med på lördag. När startar vi storscenariot?

matpe

#16
Ja, scenario 7.11 och 7.12 är Uranus, där 7.11 motsvaras väl av Uranus-scenariot från EatG.

Det kanske blir så mycket folk att vi kan lägga till GBII delen i norr? Då kan man inkludera scenario 7.10. De skulle vara rätt häftigt att se hela fronten.

Vvornth

#17
Blir det beklämmande mycket folk runt CB så erbjuder jag mig att lira OCS vid sidan av mot någon annan, t.ex. Sicily/Burma eller något helt annat spel.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

#18
Nja, dra dig inte ur nu V! :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

#19
pratar vi trångt som i fysiskt trångt, eller trångt som i 'vad lite enheter jag har'? Visst är det kul med mycket enheter, men det finns ju en poäng med en greppbar mängd blippar.

Någon som har en URL till CB-specifika regler på nätet?

Vvornth

#20
Citat från: "aegneus"pratar vi trångt som i fysiskt trångt, eller trångt som i 'vad lite enheter jag har'? Visst är det kul med mycket enheter, men det finns ju en poäng med en greppbar mängd blippar.

Det fysiska utrymmet har vi massor av.

CiteraNågon som har en URL till CB-specifika regler på nätet?

Har letat efter detta jag med utan framgång.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

#21
CiteraCB-specifika regler

Ej utlagt än vad jag vet.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Kristian

#22
Andreas tar du med ditt CB och ditt GB2 så kan vi sätta upp hela grejen om det känns för klent med bara CB  :)

Andreas Lundin

#23
Ja. Sitter just nu och sorterar inför set-up... det tar en jäkla tid!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

#24
OK, då försöker jag en gång till:

När drar vi igång på lördag?


Och dessutom, har någon OCSare lust att PMa mig ett mobilnummer i händelse av härdsmälta någonstans?

Vvornth

#25
Start lördag kommer med all sannolikhet fastslås av hur sent vi kommer i säng ikväll. Jag PMar...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

#26
Citat från: "Kristian"Andreas tar du med ditt CB och ditt GB2 så kan vi sätta upp hela grejen om det känns för klent med bara CB  :)

Hoppla, hoppla! Ni vet att det är nu på söndag som konventet slutar va?  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

#27
Jag har inga illusioner om att vi ens kan sätta upp CB-kartorna. Bara EATG för min del.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

#28
Ta med er pincetter, ni som har!
 :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

#29
Det gjorde jag. Och glömde den på bordet när jag gick hem. Tog någon av er hand om en extra pincett, modell rak?

Och tack allihopa för helgens spel. Det var rejält skoj - nu är jag riktigt sugen att lägga upp en kampanj någonstans.