Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelslokal i Lund

Startat av BernadotteOnline, 30 mars 2008 kl. 20:31:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Lokalen visades idag för annan förening som var snabbare.
60 m2 i 2 rum, med lågt i tak.
Troligen gamla musikbutiken bakom Arriman.

Uppmanar ändå skåningarna att höra av sig om föreningsliv och ev lokal!

sfclinken

Citat från: "BernadotteOnline"Uppmanar ändå skåningarna att höra av sig om föreningsliv och ev lokal!

Samverka med DMF borde inte vara omöjligt. Har inte koll på hur deras lokal ser ut idag. Säkert 10 år sedan jag besökte dom så det har säkert hänt endel på den fronten.

Men det är säkert värt att undersöka. Dom finns i en källare på Stenmästarvägen. Så skicka dit någon som går att undvara med parlamentärflagg och starta en dialog. :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Ja, DMF är ett alternativ. Problemet är exempelvis att jag inte vill ha mitt Killing Ground uppställt för att sedan ha en fjortis premiärfyllekräkas över det...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, DMF är ett alternativ. Problemet är exempelvis att jag inte vill ha mitt Killing Ground uppställt för att sedan ha en fjortis premiärfyllekräkas över det...

Får mig att minnas det fyllo som valde att 'spela klart' vår Ardennes'44 kampanj på Ylva... solitärt. Snubben gick hickande in i lokalen och rafsade ihop 'bullen' innan någon i lokalen hann mota ut honom!  :cry:

Min tyska motståndare hävdar fortfarande att det var jag som lejde honom efter en deal som inkluderade två flaskor Maribella....  :oops:

J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Får mig att minnas det fyllo som valde att 'spela klart' vår Ardennes'44 kampanj på Ylva... solitärt. Snubben gick hickande in i lokalen och rafsade ihop 'bullen' innan någon i lokalen hann mota ut honom!  :cry:

Men ni besöker hans grav varje år eller?  :twisted:
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"Ja, DMF är ett alternativ. Problemet är exempelvis att jag inte vill ha mitt Killing Ground uppställt för att sedan ha en fjortis premiärfyllekräkas över det...
Tror inte det är ett problem direkt.
Kräkfestfyllorna är rätt så civiliserade nuförtiden. Och man blir alltid ersatt av föreningen :)

Gamaliel

En spelförening i Malmö har just nu ögonen på en lokal på ca 100 m2 med en hyra på 3000/mån. De sitter just nu och funderar på om de ska slå till. Där skulle man säkerligen kunna "köpa" in sig på 30 m2 om det finns intresse.

BernadotteOnline

Citat från: "Gamaliel"En spelförening i Malmö har just nu ögonen på en lokal på ca 100 m2 med en hyra på 3000/mån. De sitter just nu och funderar på om de ska slå till. Där skulle man säkerligen kunna "köpa" in sig på 30 m2 om det finns intresse.

Var ligger den?
Vilken spelförening?
Ansluter krigsspelarna i malmö till lokalen??

Gamaliel

Lokalen ligger på Augustenborg i Malmö och föreningen heter GRIP och sysslar mest med figurspel a la warhammer. Jag tipsade GRIP om lokalen för någon dag sedan eftersom jag vet att har letat efter en lokal ett tag. De är lite tveksamma vad jag förstår eftersom den lokala spelaffären erbjuder goda möjligheter till figurspel och är lite avskräckta av hyran men är heller inte helt ointresserade.

Jag tror nog att det kan finnas ett intresse från krigsspelarna i Malmö att vara med och dela lokalen om GRIP väljer att slå till.

Andreas Lundin

Keep the pressure up! Jag är mer än villig att pröjsa lite i månaden för en del i en sådan lokal! :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East