Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelslokal i Lund

Startat av BernadotteOnline, 30 mars 2008 kl. 20:31:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Såg i det lokala morgonbladet att en lokal för hobbyändamål om 60 m2 fanns för 3000 kr per månad i centrala Lund.

Skåningar!

Hur många är intresserade att boka plats i en föreningslokal i Lund?

(Vad betalar YLVA resp Stockholms spelarna för sina m2?)

3000 kronor låter som om vi måste vara mer än 10 personer för att dra runt det, eller?

silversixx

Ylva betalar i runda slängar 3000:- för lokalen. Den är på 150m2 (tror jag), sen hur mycket av det är effektivt utrymme vågar jag inte svara på.
Jacob borde ha lite mer exakt info.

Vvornth

3800 pix var den sista siffran jag såg på våran hyra när jag satt i föreningens styrelse förra året.

Exakta storleken på lokalen är väldigt svår att sätta, det är inte angivet pga många ytor som inte är fullhöjd, eller har slutande tak som inte räknas fullt. Så jag håller mig nog till Fannis uppskattning på 150kvm.

Det hör dock till saken att vi har suttit på kontraktet i väldigt många år nu och med det ökade marknadsvärdet (pga efterfrågan samt renoveringar) har fastighetsskötaren sagt att priset i dagsläge (om föreningen släpper lokalen) skulle sticka med ett par tusenlappar.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BernadotteOnline

Tackar Göteborg!

Skall ringa och fråga, så får man lite känsla för om priset är förhandlingsbart.

Sedan är det bara för skåningarna att hör av sig.

Andreas Lundin

Skåning nummer 2 ger en tumme upp.

Jag är sjutusan beredd att pröjsa upp till en femhundring i månaden för en lokal... Var i Lund är denna lokal belägen?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Om ni är beredda på lite ideellt administrativt arbete kan Sverok hjälpa till med ett årligt bidrag... Och om ni registrerar Peters och Johans kids så snackar vi ännu mera slantar! Sen är det bara att arrangera studiecirklar och "kulturarrangemang" så kommer Studiefrämjandet springande och vill ge er ännu mer.
Sverige är fantastiskt!  :shock:

/j

p.s. skynda er för om herrarna Borg och Reinfeldt får reda på detta så är det snart kört...

:P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Det klart kidsen skall vara medlemmar!

Hur många GBII/CB-kombos får man in på 60 kvadrat?  :mrgreen:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Även om jag äntligen börjat tjäna pengar igen är det tveksamt om jag är villig att betala 300 kr i månaden för lokal just nu. Hade jag varit OCS freak som er andra kanske, men nu föredrar jag spel man faktiskt kan spela klart på en dag/kväll och är således inte i så stort lokalbehov.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

sfclinken

Låter kul. Men avståndet kommer begränsa nyttjandegraden för min del tyvärr.

Vems idé var det att jag skulle bosätta mig i Skurup? 3-60 mil  (välj stad)från alltings mittpunkt. :x
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

Fast i den delen av Sverige så är det ju faktiskt gångavstånd till allting.

Andreas Lundin

Jo, man kan tro det...

BernadotteOnline

Citat från: "Doomfarer"Även om jag äntligen börjat tjäna pengar igen är det tveksamt om jag är villig att betala 300 kr i månaden för lokal just nu. Hade jag varit OCS freak som er andra kanske, men nu föredrar jag spel man faktiskt kan spela klart på en dag/kväll och är således inte i så stort lokalbehov.

Om 300 är för mycket, OK, vad är ett bidrag du kan acceptera för att spela med vänner.
(PS. Säg inget, men vi spelar mycket annat än OCS. :oops: )

tinG

Citat från: "silversixx"Fast i den delen av Sverige så är det ju faktiskt gångavstånd till allting.

Jag var nyss själv i Skåne och jag kan intyga att jag såg både berg och skogar, vattendrag och... åkrar ända till horisonten!

Skåne är vackert och exotiskt för en västkustbo!  :)
Och jag bara kunde språket så skulle jag flytta dit...  :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

Citat från: "tinG"Skåne är vackert och exotiskt för en västkustbo!  :)
Och jag bara kunde språket så skulle jag flytta dit...  :wink:

En språkkurs kostar 300 kr/månad, och i det ingår det gratis spelande i klubblokalen...  Och fritt kaffe.

Kanske kan vi ordna ett jobb på Rigshospitalet i Köbenhavn.  :mrgreen:

Andreas Lundin

Ärligt talat, hur många Lundabor talar skånska?