Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nya Pxxx-spel hos MMP

Startat av BigPapaBear, 7 april 2008 kl. 10:50:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "matpe"Nej, det finns olika grader av färgblindhet och dåligt färgseende. De som är riktigt färgblinda ser allting i olika nyanser av grått. Jag har nog egentligen bara problem med gröna och röda blippar i djungelterräng. De flyter liksom in i varandra. Jag ser istället skillnaden på enhetsbeteckningarna.

Snart kommer det väl spel som vill vara väldigt realistiska med kamouflagefärgade blippar som man faktiskt kan tappa bort på kartan. Det blir ju så när de vill ha samma färg på blippar som på uniformerna.

Så inga Burmakampanjer alltså. Trist.
En mycket bitter liten man.

Micke G

CiteraÅ när kommer GB2 reprint och Baltic Gap upp på listan???
Är det någon som vet om dom ska göra en reprint av GB2?

BigPapaBear

Citat från: "Micke G"
CiteraÅ när kommer GB2 reprint och Baltic Gap upp på listan???
Är det någon som vet om dom ska göra en reprint av GB2?

Ja, det ska komma upp på Pxxx samtidigt som Baltic Gap, enligt Dean Essig.

Micke G

Härligt! Känner att jag måste prova OCS, har aldrig spelat det men har läst reglerna och just GB2 verkar vara något som passar mig. Kan man räkna med att GB2 dyker upp i höst?

BigPapaBear

Citat från: "Micke G"Härligt! Känner att jag måste prova OCS, har aldrig spelat det men har läst reglerna och just GB2 verkar vara något som passar mig. Kan man räkna med att GB2 dyker upp i höst?

Mjäe. Du kan nog räkna med att det är uppe på Pxxx till sommaren. Sedan lär det nog dröja ett år eller så innan du håller det i handen.  :(

Men det kommer! Tålamod är som en bra tärning - bra att ha...

BigPapaBear

Deans kommentar om GB2 på CSW alldeles nyss:

No news yet... I'm still trying to get Karelia 44 (an SCS game) off my docket so I can move to John's work [OCS: Baltic gap]. I'll load GBII at the same time as that game.

Karelen 1944 kan vara lite porrigt i väntan på Godot.  :up:

Jimmy

Har Essig sagt ngt om Fallschirmjaeger? Har hört att det skall komma en v.2.

Bästa hälsningar

A F

Ett nytryck, menar du?

BigPapaBear

Citat från: "Jimmy"Har Essig sagt ngt om Fallschirmjaeger? Har hört att det skall komma en v.2.

Bästa hälsningar

Vill minnas att ett nytryck ligger någonstans i pipelinen. Längtar...  :cry:

Jimmy

Ja, det var nog närmast ett nytryck jag menade. Så, finns det några planer i den riktningen eller har jag drömt ihop det? Har sneglat på det spelet på ebay ngn gng men det går alltid så dyrt att det inte blivit av att köpa.

Bästa

BigPapaBear

Citat från: "Jimmy"Ja, det var nog närmast ett nytryck jag menade. Så, finns det några planer i den riktningen eller har jag drömt ihop det? Har sneglat på det spelet på ebay ngn gng men det går alltid så dyrt att det inte blivit av att köpa.

Bästa

Såhär lyder Brian Youses egna ord:

We get asked for a reprint of this more than any other Gamers title, now that we've reprinted DAK, so this will probably be put on P# around the same time we put Guderian's Blitzkrieg up for preorder.

We're not thrilled with having a lot of reprints up, but I think this one may have a good chance of hitting its number and getting done. We'd also like to do (eventually) Omaha and probably Drive on Paris.

A F

Frågade Dean om detta. Och rådet är "håll inte andan".

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Frågade Dean om detta. Och rådet är "håll inte andan".

:?  :(  :cry: