Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Saker att göra i London

Startat av tobias, 18 april 2008 kl. 09:53:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tobias

Ska till London 17-22 juni för att se Yazoo på Hammersmith Odeon. Söker nu efter tips på intressanta saker att göra i London. Har varit där högvis med gånger innan, så alla turistaktiga saker har jag med största sannolikhet redan gjort. Hellre då tips om roliga butiker, schyssta restauranger, bra pubar etc.

Imperial War Museum är redan inbokat (igen).
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

thermopylai

Forbidden Planet? Inte så speligt, men geekigt.

179 Shaftesbury Ave
http://www.forbiddenplanet.com/fp
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Tommy Röhs

Tommy Röhs

Tommy Röhs

Magnus2

Citat från: "thermopylai"Forbidden Planet? Inte så speligt, men geekigt.

179 Shaftesbury Ave
http://www.forbiddenplanet.com/fp

Ligger nära spelaffärerna Orc's Nest och Playin' Games.

P-O Jönsson

National Army Museum?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

tobias

Citat från: "thermopylai"Forbidden Planet? Inte så speligt, men geekigt.
Forbidden Planet är givet.
Citat från: "Tommy Röhs"Bra butik om man (som jag) giller ost
Intressant...  :D
Citat från: "Tommy Röhs"Spelbutiker
Leisure Games tror jag att jag besökte senast så då kollar vi in Orc's Nest den här gången. Borde det inte finnas en fet butik mer inriktad på enbart miniatyrer? Det är ändå figurspelens förlovande land vi pratar om.
Citat från: "Tommy Röhs"Se film utan att ruinera sig
Gå på bio pratade vi om, så det här verkar också bra!
Citat från: "Peojon"National Army Museum
Bra tips, hade faktiskt missat detta. I första hand blir det Imperial War Museum eftersom de ska ha en stor James Bond-utställning när vi är där. Men inte omöjligt att det blir ett besök här också.

Fler tips! :)
/Tobias

silversixx

Det finns en fet butik för bara miniatyrer. Jag minns inte vad den heter och har aldrig varit där personligen. Men den ligger nånstans runt Oxford och är lite som ett figurspelsantikvariat där man inte får pilla på figurerna. Istället går man till det 120-åriga biträdet och säger vad man vill ha...

Tommy Röhs

Citat från: "tobias"Borde det inte finnas en fet butik mer inriktad på enbart miniatyrer? Det är ändå figurspelens förlovande land vi pratar om.
Min uppfattning är att majoriteten av figurerna köpes via postorder eller på någon av de stora figurspelskonventen.

P-O Jönsson

Om du har lust att göra en utflyckt utanför London så finns ju Winchester, en knapp timme med tåget. Där finns Peninsular Barracks som innhyser "The Gurka museum", "Hussars museum", "Royal Green jacket " samt "the Rifle Brigade museum". De har dessutom världens näst största Waterloo diorama. Det i Waterloo är större, men fulare, Sibornes fins ju på National Army museum.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"Det i Waterloo är större

Tja, de behöver ju lixom inte bygga själva terrängen...  :P  :D
En mycket bitter liten man.

tobias

Citat från: "silversixx"Det finns en fet butik för bara miniatyrer. Jag minns inte vad den heter och har aldrig varit där personligen. Men den ligger nånstans runt Oxford och är lite som ett figurspelsantikvariat där man inte får pilla på figurerna. Istället går man till det 120-åriga biträdet och säger vad man vill ha...
Kan det vara den här: Tradition of London?
/Tobias

Andreas Lundin

Imperial War Museum förtjänar alltid ett besök.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tobias

Citat från: "Andreas Lundin"Imperial War Museum förtjänar alltid ett besök.
Som jag skrev i första posten, det är redan planerat. Dessutom ska de ha en fet utställning om James Bond. :up:
/Tobias