Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Flashpoint! Golan

Startat av Micke G, 6 maj 2008 kl. 10:47:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Micke G

Jag skulle vilja komma över ett ex av Flashpoint! Golan (Victory Games, 1991). Jag har haft detta spel i 5 år men inte kunnat spela det eftersom jag har tappat bort scenarioboken. Vet inte hur många gånger jag läst reglerna och blivit frustrerad över att inte kunna köra igång. Så, är det någon här som har eller vet någon som har ett ex (eller scenariobok) att sälja? Hör av er.

Fredrik H

Jag tror jag har ett ex någonstans. Är väl inte sugen på att sälja men kan kopiera boken och skicka den om jag hittar den. Systemet är mycket bra, SPI:s Next war borde ha haft den här kostymen från början. Mark Herman lärde sig väl någonting på det dryga decennium som skiljer spelen åt. Däremot så är ju situationen sisådär, det är ju inte precis någon större utmaning att vara Israel sedan Egypten försvunnit från hotbilden. Men om du gör ett kit som konverterar Next war till FP:Gs system så skulle jag ha ett sommarlov räddat.  :)  Jag ska rota i förrådet de närmaste dagarna.

Micke G

Underbart! Är oerhört tacksam för hjälpen. Eftersom jag spelar mest sjökrigsspel så är denna genre en ny erfarenhet för mig (förutom FG så har jag GD41, men en drös med sjökrigsspel), då kanske inte israelernas överlägsenhet har så stor inverkan i början iaf.

Tack på förhand.

Fredrik H

Jag hittade spelet (anmärkningsvärt nog där jag trodde det skulle vara) och har nu scannat in scenarioboken. Om du pm:ar mig din mailadress så kan du nu inom kort påbörja ditt heroiska försvar mot de jihadistiska massorna alternativt kväsa de sionistiska kapitalistlakejerna. Eller bara spela spelet, folk gör på så olika vis.  :up:

BigPapaBear

Citat från: "Fredrik Hornegård"Eller bara spela spelet, folk gör på så olika vis.  :up:

:lol:
En mycket bitter liten man.