Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Div frågor om IB77

Startat av marjo, 8 maj 2008 kl. 22:38:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

marjo

Testade med en skugga runt först men det blir svårt att se när man väl skrivit ut dem, från början såg man dem bättre när det var ljusgrönt och svart, men sedan färgblindhetsanpassade jag dem:-) Men jag skall se vad jag kan göra.
PDF:er är fö inte i särskilt hög kvalitet då det fanns någon slags "sparautrymme på nätet".

Skall se om jag kan få till grön skog:-)

/Martin

silversixx

Ge de en svart outline i såfall (eller nån annan färg som du är sugen på). Snabbaste och fuskigaste sättet är att lägga allt text i ett nytt lager. Kopiera det lagret och bredda på linjen. Då kan du styra storleken på linjen utan att det påverkar innerdelen av texten.

Andreas Lundin

Jag gillar kartan, men undrar om det verkligen är Sverige... Var är alla kalhyggen?  :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Holmgren

Citat från: "marjo"Här är fö lite exempel på hur det går med mitt mekande:

http://www.rafen.net/leader/pansarbrigad1.pdf
blippar
Regler? Vad står värdena för på blipparna?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

marjo

Kan posta regler när jag är nöjd med dem tillräckligt för att vilja visa dem:-)
Men ett tips är att kolla in tankleader från westendgames, det är ganska mycket baserat på det med kort som styr initiativ osv.

http://www.rafen.net/leader/blipp.pdf
Förklaring nummer på blippar.

/martin

marjo

CiteraJag gillar kartan, men undrar om det verkligen är Sverige... Var är alla kalhyggen? Wink

Jodå det är Sverige, det är taget från vikbolandet ca 2 mil från NORRKÖPING.

/Martin

A F

Citat från: "marjo"Hittade även någon referens till att KB 4 kunde byggas på 30 min av vältränade soldater.

På ett övningsfällt, under perfekta förhållanden.  :up:

marjo

Ahh alltså ett lycko uttalande i stil med "ksp 58 kan bekämpa stridsvagnar på under 400 m.."

A F

Citat från: "marjo"Ahh alltså ett lycko uttalande

Mera av modellen "bara för att Lt Fager kan träffa en schackbräda 800 bort med granatgevär så innebär det inte att man ska slåss med tanks på de avstånden."

Rydfalk

Nice! ...men håller med Silversixx ovan om skogen - som tydligen löser sig i nästa version - och blipparna. Särskilt siffrorna med räckvidden, måste det vara en ruta runt? Kan du inte lägga en platta under?

Är det förresten inne med kontur/ram på blippar?  Reagerat på det på andra spel nyligen. Tycker själv inte att det behövs... men det är ju jag.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Strv102r

En KB4 kunde byggas för att bära Strv 101-104. Men den kunde också byggas för mindre. I pansartrupperna byggde vi givetvis alltid för femtiotonnarna.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Legions Demyansk Shield, därefter GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

marjo

CiteraEn KB4 kunde byggas för att bära Strv 101-104. Men den kunde också byggas för mindre. I pansartrupperna byggde vi givetvis alltid för femtiotonnarna.

Skitbra! då har jag tänkt rätt, läste nämligen att den inte kunde bära strv 122, och funderade då på om strv 101-104 var lättare så det funkade.

marjo

Ok version 2 av blipparna. Funderar på att ta bort ramarna.. men jag är lat så de får ske senare.

http://www.rafen.net/leader/pansarbrigad2.pdf

Rydfalk

Lite nya ikoner? Ev en skuggning av siffrorna men antingen är den gul annars gick nåt åt pipan på pdf:en. Skuggan ska nog vara svart eller mycket mörkt blå. Annars är det rangesiffran som när den blir tvåsiffrig går samman med ramen som är det stora problemet. Kanske en mörkblå platta bakom siffran istället?
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Om du har ingenjörer/pionjärer som knappt gör något annat i 7,5 månader än bygger bro, slänger de upp en KB5 i nästan alla förhållanden på 30 min. Dock får ju inte bron vara längre än säg 3-4 fack plus 2 ramper... Det räcker för att bygga över en stor bäck eller en å. I större vattendrag, behöver du endera en tyngre bro eller pontonbro eller en färja. Då ringer brigadchefen till fördelningsingenjörerna eller till förbindelsebataljonen (om nu den fanns under kalla kriget dagar...).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.