Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

fråga ang. firefight-tabell v.3.0 NBS

Startat av Jimmy, 5 juli 2008 kl. 21:18:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Spelar just nu Vimiero (riktigt kul!) men undrar en sak. Det kan vara så att jag missupfattat tabellen här, men varför är NBS 3.0 Firefight-tabellens rad för resultatet sju streckad? om jag har förstått rätt så kan anfallaren med plusmodifikationer få både sju och åtta, vore tacksam för ett uträtande av frågetecken ang detta.

Hälsningar

Jimmy

Elias Nordling

Kul att du gillar spelet! Tyvärr blev tabellerna kvaddade någonstans mellan att vi skickade iväg dem och tryck. Felen är för många för att enkelt återges, och vi rekommenderar att du laddar ner korrigerade här:

http://www.gamersarchive.net/theGamers/archive/nbs.htm

Om det är så att du redan har laddat ner tabellerna från nätet får du nog omformulera frågan, för jag hittar inget resultat sju på Firefight-tabellen :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jimmy

Hej

Och tack för svar. Fel av mig också. Det var ju egentligen tabellen för Charge Succesful (som ju är föga använd i Vimiero) som jag hade tänkt fråga om och kolumnen för Attacker's losses. Om jag läser tabellen rätt så borde anfallaren med size-modifikation kunna få resultatet 7 men i tabellen finns i den sjunde raden bara ett streck och inga förlustnoteringar som i rad 1-6, missar jag ngt?

Bästa hälsningar

Elias Nordling

Aha! Nej, det är inga modifierare för anfallaren på¨Charge successful, modifierarna gäller bara försvararen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jimmy

Ok, tack för svaret, slarvigt tänkt av mig, det är ju faktiskt helt tydligt att det är så det skall läsas.