Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göran Greider mysteriet

Startat av Snowfox, 6 september 2008 kl. 07:48:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Snowfox

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraUndrar hur många av dessa akademiska flagellanter som skulle upptäcka nya sidor av sin karaktär om de själva fick ett lönsamt erbjudande om att skriva Sveriges Historia på förståelig svenska för pöbeln och packet?

Frågan är dock hur dessa "flagellanter" skulle reagera på erbjudandet. I "min" värld (alltså personer i det akademiska gebitet) är prestige och våra jämlikars adulation bra mycket mer värt än kortsiktig ekonomisk vinning (till del eftersom prestige och uppskattning kan ge ekonomisk vinst i det långa loppet [läs: professur], men också för att det inte är ekonomisk vinning som är drivkraften - åt pöbelns uppskattning ägnar få, om någon, ens en tanke!).

Mja, uppriktigt sagt tror jag att väldigt få människor klara av att säga nej till en kruka guld som blir din bara du sträcker ut handen och tar chansen. För att veta om din akademiska kompass håller krävs att du hamnar i ett skarpt läge. De flesta som springer med den moraliska fanan högt i det blå har aldrig blivit utsatta för frestelsen. Min tes är att många människor kommer att upptäcka att anden är svag i den situationen.  :lol:  Även akademiker är ju trots allt bara människor.

Vilket också är ett skäl till att man ska ta journalisters moraliserande kring girighet med många nypor salt.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

tinG

Nästa fredag: GG tävlar i På Spåret.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "Sten Ekedahl"Nästa fredag, 5/12, deltar GG som en av de tävlande i "På spåret" i TV1 kl 20.00! :lol:

Har han på sig en Friendly Fire-tröja i direktsändning månntro?
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Jaha, då har man sett B K Ö på scen idag. Jag säger bara: Yeah!  :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Alltså... vad tusan förväntar man sig att få om man sätter Göran Greider på att kommentera Nobelfesten?? Det hela sker på DN.se, kan ej länga då det är en javascriptad bildserie.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

CiteraAlltså... vad tusan förväntar man sig att få om man sätter Göran Greider på att kommentera Nobelfesten??

Det låter som om det skulle kunna bli hundra gånger mer underhållande än ala andra kommentarer till Nobelfesten!  :up:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Det låter som om det skulle kunna bli hundra gånger mer underhållande än ala andra kommentarer till Nobelfesten!  :up:

:up:
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Muahaha! Det är skönt att veta att det finns vissa beståndsdelar i samhället som aldrig ändras, oavsett hur mycket resten av världen går vidare runt om kring...

Idag får Göran Greider spelrum i sin kolumn i Metro att hålla ett brandtal för hur betydande Karl Marx är än idag och att den typ av industriella produktion han talade om mycket väl kunde vara miljövänlig.

Vem behöver jultomten!?  :D
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

EvilSpook

Citat från: "Vvornth"Vem behöver jultomten!?  :D

//EvilSpook