Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Engelbrekt

Musket & Pike: Nothing Gained but Glory

Startat av Engelbrekt, 3 oktober 2008 kl. 23:46:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Snowfox

#30
Administrera, mja inte ett helt fel namn på taktiska spel.  Och det är klart att många älskar det, för att sno av Napoleon "Det finns ett par korpralsränder i varje krigsspelares ryggsäck". Häpp.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

A F

#31
Citat från: "Snowfox"Administrera, mja inte ett helt fel namn på taktiska spel.

Det är ju det man gör. Planerar i fem minuter och administrerar i femtiofem.
Vilket också är svaret på frågan "vad är problemet med TCS."

Citat från: "Snowfox"Och det är klart att många älskar det...

Folk spelar ASL.

Engelbrekt

#32
Bilderna på Consimworld ser bra ut men visst är det tunt med enheter i vissa slag, speciellt jämfört med baddarna från trettioåriga kriget. För mig är det bara bra, jag har sällan tid eller plats till de större slagen, de nordiska "obskyra träffningarna" passar då fint. Lättare att introducera nya spelare med mindre slag också.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

sfclinken

#33
Fast jag undrar varför man har valt belägringen av Malmö? Behövs det inte massor med special regler för det? Stormbroar, färjor mm mm. Jag kan inte M&P ännu men det kanske redan finns regler för siege. Händelsen är ju såklart intressant men avgörande action utspelas på småtimmarna och visserligen får utgången större betydelse än vad slaget vid Lund fick men...kan iallafall inte låta bli att tycka det är ett konstigt scenario för M&P.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

#34
Ja, Malmö är nog det slag som mest är en long-shot i det nya spelet. Men jag tror det kan bli bra! I ULB, slaget vid Freiburg är både scenario 1 och 2 ganska statiska. Terrängen och befästningarna gör det till en blodig stormning. De är skoj scenarier ändå, med många små sköna dilemman. M&P har inga speciella regler för stormning av städer eller befästa platser, spelet sköter det snyggt ändå tycker jag. Visst blir det specialregler för de danska broarna, det behövs, liksom för annat. Det kommer nog att bli lite sten, sax, påse över det, då dansken har tre möjliga anfallsvägar mot vallarna. Slaget får plats på en halvkarta och blir det första av sitt slag i M&P, då är värt att det nog, som du säger, är en smula konstigt.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

sfclinken

#35
Ja nog fanken tror jag att det kommer bli kul. Alltid extra kul när man har lite mer anknytning till det hela.

Malmö kartan blir dessutom ganska snygg det lilla jag har sett av den hittills.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Strv102r

#36
Spelet på P500! Preorder klar!  :up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Engelbrekt

#37
Citat från: "Strv102r"Spelet på P500! Preorder klar!  :up:

Samma här, redan typ 190 preorders. Hoppas det fortsätter i samma takt. Bäst att lägga på ett kol med arbetet inför Fyllebro.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

sfclinken

#38
Bokat  :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

pelle

#39
Beställt.

Ni passar väl på att beställa Ben Hulls andra P500-spel också?  :)

Engelbrekt

#40
220 preorders hittills. Verkar som om "trafikolyckan" och de andra "obskyra träffningarna" är poppis ändå.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

A F

#41
Citat från: "Engelbrekt"220 preorders hittills. Verkar som om "trafikolyckan" och de andra "obskyra träffningarna" är poppis ändå.

Det är en populär serie. Man skulle beställa spel om turk-ryska krig under andra halvan av 1600-talet också.  :wink:

Strv102r

#42
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Engelbrekt"220 preorders hittills. Verkar som om "trafikolyckan" och de andra "obskyra träffningarna" är poppis ändå.

Det är en populär serie. Man skulle beställa spel om turk-ryska krig under andra halvan av 1600-talet också.  :wink:

Är det något fel med det då? Kan det inte vara en intressant ny vinkling?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

#43
Citat från: "Strv102r"
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Engelbrekt"220 preorders hittills. Verkar som om "trafikolyckan" och de andra "obskyra träffningarna" är poppis ändå.

Det är en populär serie. Man skulle beställa spel om turk-ryska krig under andra halvan av 1600-talet också.  :wink:

Är det något fel med det då? Kan det inte vara en intressant ny vinkling?

Verkligen inte. Mer obskyra krig åt folket.  :up:

Engelbrekt

#44
Tror det är på gång faktiskt, nästa del i serien kan komma att handla om polska och ottomanska krig. Eller så blir det solkungens krig på 1680-talet.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.