Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilken 'shipping method'?

Startat av Andreas Lundin, 9 oktober 2008 kl. 11:46:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Snowfox

Jag tror det beror på var du bor i riket. Bor du i Stockholm är du rökt. På mindre orter tror jag man är lite mer pragmatisk och lämnar av paketen på vanliga postutlämnningsställena. I Stockholm är man mer rigid i tanken.

Problemet är att det inte är GMTs fel så det går inte att klaga hos GMT. Enda effekten är att GMT kanske tar upp detta med USPS så de i sin tur börjar ifrågasätta Svenska Postverkets urusla attityd.

USPS har hemkörning som en service inbakad i priset. I USA är service som en del i möjligheten att konkurrera. Svenska Postverket är den svenska partnern de har för att kunna erbjuda distribution till Sverige också, och vårt Postverk verkar strunta högaktningsfullt i servicedelen. För dem är det troligen bara en kostnad. Ersättningen från USPS är sannolikt mycket mindre än den faktiska kostnaden för att distribuera paketet. Partnerskapet består eftersom båda Postverken har behov av att kunna distribuera paket i respektive land.

Vill du inte har det så här, välj UPS som är ett amerikansk bolag som bedriver verksamhet i Sverige. Merkostnaden med att skicka över UPS vägs upp mer än väl av merkostnaden från att resa till distributionscentralen.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

Citat från: "Snowfox"Enda effekten är att GMT kanske tar upp detta med USPS så de i sin tur börjar ifrågasätta Svenska Postverkets urusla attityd.

Och vips så har vi en regeringskris på halsen i både USA och Sverige. Wargamergate?  :?  :D
En mycket bitter liten man.

Snowfox

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Snowfox"Enda effekten är att GMT kanske tar upp detta med USPS så de i sin tur börjar ifrågasätta Svenska Postverkets urusla attityd.

Och vips så har vi en regeringskris på halsen i både USA och Sverige. Wargamergate?  :?  :D

Intressant fortsättning på tangentens riktning. Jag var inte fullt så ambitiös, jag mer inne på konsumentmaktstanken att USPS, genom att bli varse dagens situation, kanske anser att de betalat mer än vad Posten ger och att penningens makt skulle få det Svenska Postverkets sovjetbyråkrati att börja röra sig i en mer civiliserad riktning. Högst osannolikt men större under har skett i den fria världen.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

bambaladam

På posten har de sagt till mig att det är någon annan som kör ut USPS-paket och att de är lata rövar som inte orkar skaffa portkoder. Schenker kanske? Hur som, portkod -> hämta på företagscenter.

BigPapaBear

Citat från: "bambaladam"det är någon annan som

Det citatet är en kvarleva från den gamla statliga eran.  :D

P-O Jönsson

Men hur skickas MMP och CoA paket ut då????? De hamnar aldrig på postens företagscener! Jag har ställt frågan till CoA, får se vad de svarar.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

P-O Jönsson

Och UPS är inte speciellt mycket bättre de! De åker ut till adressen och bor man då i ett flerbostadshus med portkod så kommer de inte in de heller, dagen efter då de kommer dit igen så är lilla lådan med knappar kvar, så då åker de därifrån. På tredje dagen anser de att de har gjort allt vad de kan, skickar ett kort där de säger att om man ska ha paketet så har man två dagar på sig att hämta det på deras central (som ligger långt ute i ingenstans) och om man inte hinner så skickas det tillbaka till avsändaren!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Och jag harför mig att deras anställda är förbjudna att ha nobil så att man inte ska kunna kommunicera med dem t ex om de står utanför porten och inte kommer in.

Schenker däremot är bra, de har utlämningsställen precis som posten.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "bambaladam"det är någon annan som

Det citatet är en kvarleva från den gamla statliga eran.  :D

Kvarleva?  Det är väl nutidshistoria. :lol:

Snowfox

Citat från: "Peojon"Och UPS är inte speciellt mycket bättre de! De åker ut till adressen och bor man då i ett flerbostadshus med portkod så kommer de inte in de heller, dagen efter då de kommer dit igen så är lilla lådan med knappar kvar, så då åker de därifrån. På tredje dagen anser de att de har gjort allt vad de kan, skickar ett kort där de säger att om man ska ha paketet så har man två dagar på sig att hämta det på deras central (som ligger långt ute i ingenstans) och om man inte hinner så skickas det tillbaka till avsändaren!

Hm har de ändrat stil, förut fick man ett litet kort i posten där man ombeddes att ringa och bestämma tid när de skulle komma förbi igen. Inte bra alls.

Det börjar likna en konspiration det här. Finns det intressen som inte vill att vi ska handla krigsspel från GMT?

BigPapaBear

Citat från: "Snowfox"Det börjar likna en konspiration det här. Finns det intressen som inte vill att vi ska handla krigsspel från GMT?

Våra fruar/sambos/flickvänner?  :?  :P

Snowfox

Nu börjar diskussionen blir obehaglig. (Tittar sig om) Kan de det?

BigPapaBear

Citat från: "Snowfox"Nu börjar diskussionen blir obehaglig. (Tittar sig om) Kan de det?

Kommer du ihåg filmen Total Recall? Det ÄR möjligt!  :D

Snowfox

Citat från: "Peojon"Och UPS är inte speciellt mycket bättre de! De åker ut till adressen och bor man då i ett flerbostadshus med portkod så kommer de inte in de heller, dagen efter då de kommer dit igen så är lilla lådan med knappar kvar, så då åker de därifrån. På tredje dagen anser de att de har gjort allt vad de kan, skickar ett kort där de säger att om man ska ha paketet så har man två dagar på sig att hämta det på deras central (som ligger långt ute i ingenstans) och om man inte hinner så skickas det tillbaka till avsändaren!

Suck, Clash of Monarchs hamnade på månen för att GMT såg fel på USPS och UPS lastbilarna och är det så här illa i Stockholm verkar nästa spel i Barbarossa serien verkar hamna fel den oxå. Det här blir dyrt.  :cry: