Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilken 'shipping method'?

Startat av Andreas Lundin, 9 oktober 2008 kl. 11:46:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Hej!

När man förbeställer på GMT kan man välja 'shipping method'. Vilken är bäst av:

-Non-Asia Overseas Surface - Slow Option Allow 4-8 Weeks ($0.00)

-Non-Asia Overseas Air - UPS ($0.00)

-Non-Asia Overseas Air - US Postal Service ($0.00)
?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Hej!

När man förbeställer på GMT kan man välja 'shipping method'. Vilken är bäst av:

-Non-Asia Overseas Surface - Slow Option Allow 4-8 Weeks ($0.00)

Billig, men sjuuuukt långsam. Det kan ta upp till tre månader om det vill sig illa. Finns surface ens kvar som alternativ efter att de stuvade om på USPS? Eller 4-8 veckor kanske är den upphottade versionen av surface mail? Förr var den iaf olidlig om det var någonting man faktiskt ville ha.

Citera-Non-Asia Overseas Air - UPS ($0.00)

Galet snabbt och galet dyrt.

Citera-Non-Asia Overseas Air - US Postal Service ($0.00)

Det som i Sverige klassas som "vanlig post". Fungerar fint, går ganska snabbt och kostar inte för mycket.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Snowfox

>Det som i Sverige klassas som "vanlig post". Fungerar fint, går ganska snabbt och kostar inte för mycket.

Stopp och belägg! Det är inte vanlig postgång. Det innebär hemkörning a la hemkörning, dvs på oannonserat på dagtid. Är du inte hemma, tough luck, då får du ta dig till deras distributionscentral som, åtminstone i Stockholm, inte kan kallas centralt belägen. Bra om du vill bli behandlad som en statare av patron, vill du ha service tar du UPS.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

Äh fan, jag tror jag lägger ner det där med att beställa från USA... jag har gjort det i över ett decennium nu och det blir bara sämre och sämre med tull och allting...jag knåpar ihop egna spel istället, eller köper från det där stället i Umeå, tror jag... eller köper direkt av Fager på Lincon eller nåt... 8)

BigPapaBear

Citat från: "Snowfox"Stopp och belägg! Det är inte vanlig postgång. Det innebär hemkörning a la hemkörning, dvs på oannonserat på dagtid. Är du inte hemma, tough luck, då får du ta dig till deras distributionscentral som, åtminstone i Stockholm, inte kan kallas centralt belägen. Bra om du vill bli behandlad som en statare av patron, vill du ha service tar du UPS.

Huh? Ja, ibland kommer den med spezialepost. Kan dock inte se problemet? Det finns väl en massa sådana små distributionscentraler? Jag har lika långt till "vanliga" postutlämningen som till den "speciella".

I 9 fall av 10 kommer den dock till mitt vanliga postutlämningsställe.

Jag säger:  :up:  för det alternativet

P-O Jönsson

För mig kommer det i 100% av fallen med hemkörning, den som kör ut upptäcker att jag har portkod på ytterdörren (inte helt ovanligt i Stockhol) och lämnar in det på företagspostterminalen i Solna strand. Denna ligger synnerligen oåtkomligt med närmsta T-bana oändligt långt bort, och de har inte öppet på lördagar. Spelet är i det närmsta onåbart.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"För mig kommer det i 100% av fallen med hemkörning, den som kör ut upptäcker att jag har portkod på ytterdörren (inte helt ovanligt i Stockhol) och lämnar in det på företagspostterminalen i Solna strand. Denna ligger synnerligen oåtkomligt med närmsta T-bana oändligt långt bort, och de har inte öppet på lördagar. Spelet är i det närmsta onåbart.

Galet??? Vad gör jag för fel? Inte nog med att jag får betala en krona mer i tull än alla andra!

För mig skulle det vara bra med hemkörning i 100% av fallen då min frus arbetsschema ofta innebär att hon är hemma dagtid.  :x

sfclinken

Citat från: "Peojon"För mig kommer det i 100% av fallen med hemkörning, den som kör ut upptäcker att jag har portkod på ytterdörren (inte helt ovanligt i Stockhol) och lämnar in det på företagspostterminalen i Solna strand. Denna ligger synnerligen oåtkomligt med närmsta T-bana oändligt långt bort, och de har inte öppet på lördagar. Spelet är i det närmsta onåbart.

Högst märkligt. Det ska hamna på närmsta utlämningställe. Jag får mitt i brevlådan. Är paketet för stort lämnas en avi och sen går jag till Preem och hämtar det. 5 minuters gångväg.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"Högst märkligt. Det ska hamna på närmsta utlämningställe. Jag får mitt i brevlådan. Är paketet för stort lämnas en avi och sen går jag till Preem och hämtar det. 5 minuters gångväg.

Pheew! Jag är inte ensam. Då kan jag släppa tanken på en komplott mot bara mig.  :D

dagon

Jag "råkade" välja sneakvarianten: Non-Asia Overseas Surface.  :insecure:
Såg inga priser på ordersidan dock...

Ang tull borde vi väl slippa det denna gång eftersom värdet är < 50 bucks?
För Kung och Fostervatten

Snowfox

Varenda spel som GMT skickar ut me USPS går med hemkörning vilket får den här typen av konsekvenser. Och personalen på Posten har tränats inom Sovjetbyråkratin och blånekar att lämna av paketet hos den lokala postulämningsstället. Det är extra irriterande då min lokala postutlämnare ligger 250 meter från porten. Det värsta är att GMT har svårt att se skillnad på USPS och UPS när du väljer. Varannat paket hamnar i USPS lastbilen trots att att du väljer UPS.

Sovjetbyråkraten som jag har jagat i telefon ett antal gånger får att få dem att lämna det i lokala posten har till och med haft fräckheten att påstå att de är jättebra på service för att de har öppet till 19.00 på kvällen vardagar. En kommentar man bara kan få från en 8 till 5 människa...  :D

Vilket slutade med att jag vägrar hämta paketen som hamnar på månen vilket tvingar GMT att skicka om dem på egen kostnad. För några månader sedan kostade taxi till och från det där jävla industriområdet 487 spänn.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

silversixx

Jag är så jävla nöjd med att det är mindre än 1 km till min postutlämnare och 4 minuters bussresa till postcentralen.
Vi har ingen tunnelbana, så det är väl därför det är så smidigt...

P-O Jönsson

En liten fråga, är det samtligas erfarenhet at om de beställer från GMT och frakt med USPS så hamnar paketet på Postens företagscenter? Är inne i en lång maildikussion med någon på GMT för att ja inte vill ha det så här i fortsättningen!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Strv102r

Det förefaller vara slumpartat. Ibland hamnar de i brevlådan för uthämtning på ICA runt hörnet, ibland hamnar de på trappen, ibland på företagscenter. Har aldrig satt det i samband med UPS/USPS men det kanske finns ett samband. I metropolen Skövde är det dock inget krigsavgörande, även om företagscenter innebär en extra (kort) resa.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.