Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel i skåne??

Startat av Daniel H, 14 oktober 2008 kl. 18:43:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#30
Marken där slutstriden vid Vallkärra stod, är väl ganska intakt?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Daniel H

#31
Jag påbörjar framryckningen från Helsingborg vid 10-tiden. :ultra:

Elias Nordling

#32
Haha, det ÄR ett Mcdonalds på slagfältet!

Jag har för mig att jag har varit och skådat fågel på slagfältet. Är det inte några sockerbruksdammar i krokarna också?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

#33
CiteraHaha, det ÄR ett Mcdonalds på slagfältet
De borde ha special-burgare. Typ McMusket (extra stark) eller McPike, med pikant sås! :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

pelle

#34
Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraHaha, det ÄR ett Mcdonalds på slagfältet
De borde ha special-burgare. Typ McMusket (extra stark) eller McPike, med pikant sås! :)


McPike är såklart en variant på McFish:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pikes

Andreas Lundin

#35
Gäddburgare! Mums!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#36
Citat från: "Elias Nordling"Haha, det ÄR ett Mcdonalds på slagfältet!

Även soldater måste ju äta...  :?  :P
En mycket bitter liten man.

Engelbrekt

#37
Var ska vara i morgon? AF-borgen har väl många rum?
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

#38
Jo, annars hade den inte varit en borg värd namnet, om den inte hade haft många rum! :)

Vi ses utanför huvudingången klockan 11. Du kan ju skicka mig ditt mobilnummer på pm, så kan vi höras om det blir förseningar, etc.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

#39
Tack för skoj spel i söndags! Mycket lyckat och jag fick också med mig flera saker att förbättra scenariot med. Lite bilder kommer snart.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

#40
Ja, det var riktigt skoj. Vi hann ju också med ett besök på slagfältet (McDonalds). Något som slog mig var att det hela tiden kändes ganska omöjligt att vinna som svensk. Men en lösning kanske skulle vara att fixa till terrängen i sänkan mellan de två center-flyglarna - göra den än mer djävlig. På så sätt skulle den svenske kungen och högerflygeln få lite mer tid på sig att förgöra den danska vänstern. Detta skull kanske jämna ut striden i mitten.  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

#41
Ja, du har rätt i det Andreas. Brian (designern) säger att tricket till att klara sig någorlunda som svensk i centern är att använda Retreating Fire. Dvs man backar ett steg och skjuter med -3, och fienden kan inte reagera. Det tänkte vi inte på i lördags, vi bara sköt salvo efter salvo på varandra. Skoj, blodigt men över fort.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Engelbrekt

#42
Middag på slagfältet. Andreas och Daniel firar sina triumfer på de svenska kavalleriflyglarna med lite snabbmat. Men kön var för lång så vi drog till Max istället.

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Engelbrekt

#43
Det ligger en liten AAR nu på Consim, med bilder.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

#44
Jag kom på en till regel man kan fundera över, och det gäller den svenska AC'n - kungen. Som reglerna är nu, så kan man "rädda kvar honom" på speplanen genom att flytta bort honom från högerflygeln. Frågan är om inte ett sånt ohistoriskt drag kan förstöra balansen. En annan grej är om det finns en specialregel för den danske kungen flykt, kan man då inte kompensera genom att tvinga kvar den svenske kungen på högerflygeln de fem första rundorna..?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East