Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel i skåne??

Startat av Daniel H, 14 oktober 2008 kl. 18:43:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Daniel H

Hej där ute!

Tänkte bara lägga fram en tanke om någon form av spelträff i Skåneland nu när vi snart går in i november. Vad tycker övriga skånebor?

Andreas Lundin

Låter bra. Jag kan tänka mig alla helger utom kommande helg samt helgen 14-16 november. Är stället vi var på sist bra (I Lund)?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Daniel H

Om du menar AF-Borgen så fungerade det ju bra. Kan inte helgen vid månadsskiftet men är ledig i övrigt.

Andreas Lundin

Vi får se om det kommer in fler intressenter...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Jag är gärna på, kan de flesta helger. Vi skulle kunna speltesta slaget vid Lund till nya M&P, om det är intressant.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

BigPapaBear

Citat från: "Engelbrekt"Jag är gärna på, kan de flesta helger. Vi skulle kunna speltesta slaget vid Lund till nya M&P, om det är intressant.

Fräckt! Då kan ni ta en massa crazy bilder och lägga upp på Boardgamegeek - när ni spelar "on location".  :P

En del människor verkar resa till Carcassonne i Frankrike enbart av den anledningen. Vissa släpar även med sig sitt Through the desert till länder med kameler...
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Det låter klart intressant! Vad sägs om att bjuda in Sydnytt? :)

Engelbrekt

Andreas: jag är journalist och ogillar därför alla medier, så låt oss undvika det. Kanske inte heller tillräckligt bildmässigt med några snubbar som knuffar runt små fyrkanter av papper. Hade vi stått på St Hans backar iklädda 1600-talskläder så kanske....  :)

Annars hade jag gärna fått en liten lektion i OCS, typ Burma som jag fick för ett tag sen.

sfclinken

OCS? Skåne?

Jag kan också tänka mig deltaga om det går att träffa in ett lämpligt datum.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

Sweet, lite OCS hade varit skoj. Jag kan som sagt när som, som läget ser ut nu. Så shoot med lämpliga datum när ni vill och kan.

Andreas Lundin

1 november?

Engelbrekt

Jag kan. Lund är snart färdigt att speltestas. Har klistrat klart alla counters och ska bara sätta ihop kartans nio delar. Så vi kan köra det eller något annat, typ OCS. Tror inte vi hinner flera grejer?

Engelbrekt

Inga svar än, blir det något spel den 1:e? Eller annat datum?

Andreas Lundin

Ja, det var dåligt intresse. Vi kanske får skjuta på det, eller?

Daniel H

Efter avslutade förhandlingar visar det sig att jag också komma kan den 1 november. :)