Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Micro V 52, Schweres Panzer-Regiment Bäke

Startat av hybris, 16 december 2008 kl. 11:57:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

hybris

Den 27,28 och 29 december kommer jag att arrangera en mini Micro kampanj I Göteborg.

Platsen är Långängen 41 A på Hisingen vid Wieselgrensplatsen.

Scenariot är Korsun pocket våren 1944 och förbandet är Schweres Panzer-Regiment Bäke.

Upplägget kommer att vara samma som de andra kampanjerna jag har kört där man är pluton, kompani eller bataljons chef.

Andra typer av befattningar förekommer också.

Om man inte kan spela hela kampanjen eller bara del av dag så finns det alltid behov av motståndare.

Om du känner att du eller kanske någon kompis är intresserad så hör av er.

Tala om under vilka premisser du/ni kan vara med och spela och framför allt önskemål om vilken befattning/Land du önskar reprensetera.

Dom personer som kan spela störst del av kampanjen kommer jag att försöka ge tyska chefs befattningar i första hand, allt för att försöka få en kontunitet i kampanjen.

Det kommer uppskattnings vis vara ett slag per dag OM Tysken lyckas med att pressa sig framåt.

För mer info maila mig på:
mailto:Birger.hanning@gmail.com">Birger.hanning@gmail.com

Sprid och förstärk till vänner och kompisar , alla är välkomna.

Sista anmälnings dag är 20/12 så att jag kan börja placera ut befattningarna.

Drop in spelare kommer dock  alltid att behövas, man kan inte ha för få spelare.


Birger

Profit

#1
Men vad fan, ni passar på att spela när jag är i hufvudstaden era fulingar! När man e i GBG är det minsann lögn att få rulla lite pansarvagn, men så fort katten e borta så dansar tigrarna på bordet!

A F

#2
"bäke"?

BigPapaBear

#3
Citat från: "Anders Fager""bäke"?

http://www.axishistory.com/index.php?id=9664

Befälhavaren verkar ha varit något så crazy som tandläkare!  :up:
En mycket bitter liten man.