Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Jordbävningshjälp till Skåne

Startat av Elias Nordling, 19 december 2008 kl. 08:24:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS!

Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olsson i Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ur sin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten!!!

Din hjälp behövs omedelbart.
Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska med flera millimeter hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden.

Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kan ge skåningarna en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver, kanske en hel spettekaka extra. Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!

DU KAN RÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!

Skånsk jordbävningshjälps konto  90 1950-555

Se även bifogad bild från katastrofen! OBS! Varning, otäck bild!

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: "Elias Nordling"Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul.

Jag måste protestera. Kalkon hör inte hemma på ett skånskt julbord :shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Vvornth

Ålen är dessutom fridlyst.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

sfclinken

Citat från: "Vvornth"Ålen är dessutom fridlyst.

Nä. Den är inte fridlyst. Den är rödlistad. Och har funnits på alla julbord jag har varit på hittills.

:shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

Citat från: "sfclinken"

Nä. Den är inte fridlyst. Den är rödlistad. Och har funnits på alla julbord jag har varit på hittills.
Ah rödlistning är nån form av tomtegrej alltså?
Man får bara äta det på Hjul?
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Fan vad jag är anvundsjuk på er som får äta svenska julbord. En annan tvingas åka över Sundhelvetet och spendera julen med danskar. Ingen skinka med senap på skogaholmslimpa och must, ingen älgtunga, ingen prinskorv, inga köttbullar, ingen sylta, inga revbenspjäll, rödbetssallad, mumma, etc, etc. Tur att de har snaps och pilsner däröver...  :(   :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "Scipio"Ah rödlistning är nån form av tomtegrej alltså?

:lol:

Exakt!!
GMY Peter

B_J_S

Citat från: "Andreas Lundin"Fan vad jag är anvundsjuk på er som får äta svenska julbord. En annan tvingas åka över Sundhelvetet och spendera julen med danskar. Ingen skinka med senap på skogaholmslimpa och must, ingen älgtunga, ingen prinskorv, inga köttbullar, ingen sylta, inga revbenspjäll, rödbetssallad, mumma, etc, etc. Tur att de har snaps och pilsner däröver...  :(   :wink:
Vad synd det är om vissa.  :?
Hade hellre tillbringat tiden med min danska släkt i det heliga landet Danmark, än vara kvar i denna gudsförgätna håla.  :wink:
//Jonas

Andreas Lundin

Landet må vara hur heligt det vill. Jag vill ha prinskorv, älgtunga och skinka för helvete!  :D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

B_J_S

Får nog medge att Heligheten har sina luckor.
Men en jovialiskt salongsberusad dansk slår kalle 15:00 med hästlängder. :lol:
//Jonas

A F

Citat från: "B_J_S"Men en jovialiskt salongsberusad dansk

Vars fru röker cigarr.

B_J_S

:lol:
//Jonas

Snowfox

Citat från: "Scipio"
Citat från: "sfclinken"

Ah rödlistning är nån form av tomtegrej alltså?

Det är lite som att köra en hybridbil på bensin och hävda att man bryr sig om klimatet.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"Fan vad jag är anvundsjuk på er som får äta svenska julbord. En annan tvingas åka över Sundhelvetet och spendera julen med danskar. Ingen skinka med senap på skogaholmslimpa och must, ingen älgtunga, ingen prinskorv, inga köttbullar, ingen sylta, inga revbenspjäll, rödbetssallad, mumma, etc, etc. Tur att de har snaps och pilsner däröver...  :(   :wink:

Andreas: vad är det för fel på knaprig fleskesteg med karmelliserad sparrispotatis?

Andreas Lundin

Citeravad är det för fel på knaprig fleskesteg med karmelliserad sparrispotatis?

1. Det smakar inte älgtunga
2. Det smakar inte julskinka med stark senap
3. Det smakar inte janssons

:)