Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Inbjudan till spel i Malmö den 4 april

Startat av Engelbrekt, 15 mars 2009 kl. 13:16:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Krigstrumman mullrar. :ultra:

Någon i Skåne som är sugen på spel? Jag och en som heter Andreas sätter lördagen den 4 april upp ett större slag från Musket and Pike. Kanske Breitenfeld eller Rocroi, något blodigt linjärt slag i alla fall.

Vi söker spelare som vill ta befäl över en flygel eller två. Förkunskaper inget krav, alla är välkomna. Vi kör igång tidigt, typ klockan tio, så vi hinner klart. Gott kaffe utlovas. Lunch fås enkelt från något av närliggande Möllevångens alla matställen (på egen risk förvisso:-).  

Plats: Hos mig, centrala Malmö, nära tåg och regionbuss
Tid: Lördag 4 april, kl 10.00

Frågor och intresse till: david.ekberg at gmail punkt com
eller pm:a mig
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

sfclinken

Låter kul.

Osis att denna enda bandy och fotbolls fria helg under hela våren är bokad för jakt och flugfiske. :o

Jag som bara VILL lära mig M&P
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

Citat från: "sfclinken"Låter kul.

Osis att denna enda bandy och fotbolls fria helg under hela våren är bokad för jakt och flugfiske. :o

Jag som bara VILL lära mig M&P

Flugfiske låter inte fel det heller. Jag lär gärna ut M&P. Vi får fixa en till, fri helg senare. Sfc förresten, låter som att vi kunde byta lite minnen från missionen också, eller gissar jag fel?

//David

sfclinken

Citat från: "Engelbrekt"Flugfiske låter inte fel det heller. Jag lär gärna ut M&P. Vi får fixa en till, fri helg senare. Sfc förresten, låter som att vi kunde byta lite minnen från missionen också, eller gissar jag fel?

//David

Låter som en bra idé. Behöver någon som lär mig M&P. I kombination med lite yx-snack och öl så kan det bli hur bra som helst.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Delirium

Väldigt trevligt initiativ! Tyvärr bor jag i Göteborg, men riktigt mysigt att se sånt här på nätet. Lycka till!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Engelbrekt

Citat från: "sfclinken"Låter som en bra idé. Behöver någon som lär mig M&P. I kombination med lite yx-snack och öl så kan det bli hur bra som helst.

Jag behöver någon som lär mig OCS, sitter med Korea just nu, scenariot "On the Naktong". Skoj men jag är vilse. Vi kan ju slå två flugor i en smäll nån dag.

Engelbrekt

Citat från: "Delirium"Väldigt trevligt initiativ! Tyvärr bor jag i Göteborg, men riktigt mysigt att se sånt här på nätet. Lycka till!

Hojta till när/om du flyttar ned till dina gamla hemmatrakter  :)

Andreas Lundin

Saknar du OCS-buddies i Skåne så är det bara att hojta!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Saknar du OCS-buddies i Skåne så är det bara att hojta!

Exakt. Har 4 OCS PBEM ongoing. Hade varit kul med FtF här också.
GMY Peter

Engelbrekt

Vi kör igång ett parti under våren!

Sten Ekedahl

Citat från: "sfclinken"Låter kul.

Havsöring längs kusten, eller? Är ju rätt tid för det. Jakt - det är väl bara vildsvin som är lovligt så här års?
Wargames - Laborationer i historia

Andreas Lundin

Lammkött har säsong året om!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Gamaliel

OCS? Vi drar igång ett Enemy at the Gates nästa vecka. Hoppa gärna på det. Vi finns också i Malmö

Vvornth

Trevligt initiativ, dessvärre är Malmö lite för avlägset. :(
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

sfclinken

Citat från: "Sten Ekedahl"Havsöring längs kusten, eller? Är ju rätt tid för det. Jakt - det är väl bara vildsvin som är lovligt så här års?

Nja, det beror på vad man jagar. Vi ska jaga lerduvor. Dom är det säsong året om på... :ultra:
GMY Peter