Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Behöver råd om ett inköp

Startat av Andreas Lundin, 15 mars 2009 kl. 19:41:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Är i köpartagen. Måste uppdatera till en ny mobil samt i behov av en gps till bilen. Är det bra att kombinera detta, och köpa en telefon med inbyggd gps? Eller skall man satsa på både en mobil och en gps? Tips på märken och modeller mottages med tillförsikt och glädje.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

ulve

jag tycker inte mobilgps duger i bilen, har haft ett par tre olika telefoner med gps men aldrig varit nöjd i bilen. Men någon annan kanske har en som fungerar.

Elias Nordling

Maila mig. Jag jobbar på tidningen Mobil, så detta är bokstavligt talat mitt jobb.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Det var vänligt! Jag mejlar under dagen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

sfclinken

Citat från: "ulve"jag tycker inte mobilgps duger i bilen, har haft ett par tre olika telefoner med gps men aldrig varit nöjd i bilen. Men någon annan kanske har en som fungerar.

Jag har kört P1 med Tomtom de senaste 2 åren och det funkar klockrent. Helt suveränt bra. Har förvisso en "vanlig" GPS för bilen också men den nyttjar jag sällan eftersom man måste plocka ner och gömma den varje gång man stannar. Vis av erfarenhet innebär det även hållare och laddare. Mobilen däremot stoppar man alltid bara i fickan.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Hm. Bra synpunkt.

sfclinken

Däremot använder jag den "vanliga" GPSen när vi är på semester eller liknande där man inte hoppar in och ut ur bilen så ofta eftersom den enligt mig är mer lätthanterlig med större skärm mm.

Vet inte om du blev klokare... :lol:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

B_J_S

Citat från: "Elias Nordling"Maila mig. Jag jobbar på tidningen Mobil, så detta är bokstavligt talat mitt jobb.
Har du några bra rabatt erbjudande som du kan ge oss?
Känner att det kanske skulle vara ide att börja prenumerera  :)
//Jonas

Snowfox

Vad ska man ha gps till, taxichafförerna bruker ju hitta fram till adressen.  :cry:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

CiteraHar du några bra rabatt erbjudande som du kan ge oss?

Vi brukar ha erbjudanden av typen tre nr för 99 kr plus en pryl på köpet, ska kolla med redaktionen (jag är pappaledig nu).

Elias Nordling

CiteraVad ska man ha gps till, taxichafförerna bruker ju hitta fram till adressen.

Tycker det blir allt vanligare med gps-hospitaliserade taxichaffisar.

- Nej, du ska ta till höger här sade jag.

- Men GPS:en säger att jag ska köra rakt fram!

EvilSpook

Citat från: "Elias Nordling"Tycker det blir allt vanligare med gps-hospitaliserade taxichaffisar.
-"Nej det här är Sveavägen, jag ska till Svärdvägen".
-"Vad hette det?"
-"S V Ä R D V Ä G E N".
-"Nej det finns inte".
-"Kör mig till Mörby då, finns det?".

//EvilSpook

Doomfarer

Citat från: "Elias Nordling"Maila mig. Jag jobbar på tidningen Mobil, så detta är bokstavligt talat mitt jobb.

Stöd mig, köp en SonyEricsson.

Låt inte Elias lura på dig något annat märke. ;)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

sfclinken

Citat från: "Elias Nordling"Tycker det blir allt vanligare med gps-hospitaliserade taxichaffisar.

- Nej, du ska ta till höger här sade jag.

- Men GPS:en säger att jag ska köra rakt fram!

Det där tycker jag är standard när man åker taxi i Stockholm. Eller som jag själv råkade ut för senast.

[chaffis] - Vart ska du?

[jag] - Till Elektronvägen i Huddinge!

[chaffis] -Var ligger det?

[jag] - ?? I Huddinge kanske?

[chaffis] - Jo men Huddinge är stort.

[jag] - Jaha? Men finns det mer än en väg som heter Elektronvägen?

[chaffis] - Nä.

[Jag] - Nähä, men kör till den som finns då!

[chaffis] - Okej.
GMY Peter

Andreas Lundin

Det börjar luta åt att jag ändå köper en svinenkel ny billig mobil samt en separat gps... Tycker att det verkar dyrt med kartmaterialet till mobilerna oavsett leverantör/märke eller oavsett hur kartan hamnar i mobilen.