Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

WW1-flygsimulator?

Startat av Akklokk, 24 mars 2009 kl. 08:33:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Akklokk

Går runt med lite nostalgiskt sug efter ovanstående. Var frenetisk RedBaron-spelare när det begav sig på det svunna 90-talet, men skulle kanske vilja ha något som lite bättre kan dra nytta av en något ökad datorkraft. Någon som har koll om något dylikt finns?

sfclinken

Vill minnas att det finns ett nytt spel på tema "Flyboys". Dvs filmen med bland annat Jean Reno i. Filmen som KUNDE varit riktigt bra...

Kolla på Matrix Games hemsida, finns för download där. Sen om det är en bra eller dålig simulator låter jag vara osagt.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Snowfox

I dag finns det egentligen bara ett spel att få tag i. Det är "Over Flanders Fields" vilket är en modifikation till Combat Flight Simulator 3 vilken du också måste ha. Spelet stödjer Track IR-4 Pro vilket ger en fantastisk närvarokänsla. (Det är en manick som låter dig låter dig ändra vyn på bildskärmen med små huvudrörelser. Det är mycket lättare att hålla koll på fienden och hjälper med att minska tunnelkänslan när du bara kan se dig om genom bildskärmen.)

Länkar:

http://www.overflandersfields.com/info.htm
http://www.simhq.com/

Sedan finns First Eagles: The great air war 1918. Simmen är "enklare" och lever på att användarna bygger och lanserar nya flygplan och andra objekt med jämna mellanrum. Spelet är om jag kommer ihåg rätt inte kompatibelt med Vista. De som gör det här har ett par andra spel om jetflygplan från 1960 och framåt. Trevliga simmar men det finns ingen bra samlingssida för att hitta de moddar som behövs för att ge liv åt spelen.

Därutöver finns det urgamla Red Baron 3D. Om du kan finna det så finns det rejält med support och ny grafik att hämta genom Simhq.

Det finns ett par projekt som är under arbete så att säga men de har en tendens att läggas ned då flygsimmarknaden är liten idag.

Flyboys är ett arkadspel. Sök på några reviews innan du köper det är mitt förslag.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

sfclinken

Citat från: "Snowfox"Flyboys är ett arkadspel. Sök på några reviews innan du köper det är mitt förslag.

Usch vad hemskt. Tack för varningen.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Akklokk

Tack för tipsen. Skall abselut kollas upp!  :up:

Snowfox

Citat från: "Akklokk"Tack för tipsen. Skall abselut kollas upp!  :up:

Om du vågar dig upp till WW2 så kan du numera köpa IL-2 1946 utan DRM från Good Old Games (digital distribution) vilket är ett mycket fint spel om du vill skjuta ned andra spelare hellre än AI rutiner.

sfclinken, det behöver inte vara illa att det är ett arkadspel. Sådana kan vara fantasktisk skoj att spela vid rätt sinnesstämning. Även om jag själv föredrar dem då de håller sig på marken, Burnout Paradise är ett bra exempel, men gedigna simar som GTR2 och Rfactory är givna när man plockar fram ratten från garderoben.  :)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Akklokk

Då var spelet i hamn. Nu gäller bara att fixa en ny joystick - det finns tydligen inga rejäla joystickuttag i nya datorer utan allt går på USB, upptäckte jag nyss.... :x

silversixx

Citat från: "Akklokk"Då var spelet i hamn. Nu gäller bara att fixa en ny joystick - det finns tydligen inga rejäla joystickuttag i nya datorer utan allt går på USB, upptäckte jag nyss.... :x
Räcker det inte med en sån här?
http://www.cablesonline.net/dbjoytousbco.html

Edit: Du lär kunna hitta en sådan kabel från nån svensk webb-butik, just nu misslyckades jag. Men jag vet att jag sett det vid tidigare tillfällen /Edit

Akklokk

Ja, en sån mojäng borde rimligtvis finnas att hitta nånstans...

Snowfox

Spelporten på ljudkorten försvann väl i slutet av förra decenniet?  :D

Har du en av de där mytomspunna Forcefeedback joystickarna från Microsoft?