Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Pax Baltica

Startat av A F, 25 maj 2009 kl. 12:13:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

magnus lindström

#15
Och sedan länka dessa? Kalle dussin goes west :)

A F

#16
Citat från: "magnus lindström"Och sedan länka dessa? Kalle dussin goes west :)

Kalle in Flames?

Levenhaupt in Flames?

Armfeldt in Flames?

Doomfarer

#17
Pax vobiscum?

Har väl sett för mycket Ivanhoe i min barndom.  :D
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Akklokk

#18
Armfeldt in Snow?

Lee Brimmicombe-Wood

#19
I recently tried my hand at a scenario. I enjoyed our playing but wondered how this might go down with American publishers. I can imagine that Columbia will want to hack a lot of the detail off. They might also want to chip away some of the more random elements, figuring that American gamers will not enjoy the chaos. GMT may well do the same, wanting to try and produce a more predictable gaming experience.

I'd suggest that this would be unwise of the publishers. However, if you sell a game like this to them it becomes theirs to change and alter as they wish. The designers should beware, as they might not recognize their baby once a publisher has finished with it.
Up in the air Junior Birdman

Stefan Ekström

#20
Citat från: "Andreas Johansson"En regelversion 1.1 lär vara på väg, vilken förhoppningsvis ska klara upp en del oklarheter som finns.

Är klara. Tyvärr har vi strul med hemsidan. :evil:  :twisted:  :down:  Sorry.så de som vill ha reglerna behöver bara skicka ett mail till mailto:support@3cg.se">support@3cg.se så skickar vi dem till er.
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

magnno

#21
Hey,

Nu finns spelet att förbeställa på gmtgames.com

http://www.gmtgames.com/s-2-p500.aspx

/Magnus
"Det finns inga gränser för vad folk kan hitta på när de saknar fantasi." / av Ove Hoff

Vvornth

#22
Jo såg tidigare idag att det åkt upp. snabbt jobbat! Jag fick det ärbara #69 på preorder.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Strv102r

#23
Citat från: "Vvornth"Jo såg tidigare idag att det åkt upp. snabbt jobbat! Jag fick det ärbara #69 på preorder.

På tal om KK då ja...  :lol:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Scipio

#24
Alla pojkar med associationsproblem temporärbannas och får sätta sig och leta efter snuskiga ASL-scenarios istället, bara så ni vet...
"Randomization is too important to be left to chance"

magnno

#25
P500 status.... 137 på ett dygn and counting...
"Det finns inga gränser för vad folk kan hitta på när de saknar fantasi." / av Ove Hoff

Delirium

#26
Alltid aktat mig för blockspel men perioden är förstås kul. Får se vad Crown of Roses levererar (blir mitt första blockspel någonsin!) först.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

A F

#27
Citat från: "magnno"Nu finns spelet att förbeställa på gmtgames.com

Kool. Hur länge får den ligga utan att nå 500?

Elias Nordling

#28
Eftersom det är GMT vi talar om är korrekt formulering av frågan "Hur många år får den ligga efter att den nått 500?" Mycket få av deras spel når inte 500 nuförtiden, de som ligger under är oftast nytillkomna eller eprinter.

Sedan har de väl två årsproduktioner av "made the cut".
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mode

#29
Citat från: "Elias Nordling"Eftersom det är GMT vi talar om är korrekt formulering av frågan "Hur många år får den ligga efter att den nått 500?"

För Elusive Victory tog det ganska exakt två år från gränspassage tills jag hade det i min hand så din gissning är nog inte helt fel.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.