Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Pax Baltica

Startat av A F, 25 maj 2009 kl. 12:13:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

#30
Fattar inte varför GMT inte döper om det till P750, för det är ju i princip det som krävs numera...
En mycket bitter liten man.

Lee Brimmicombe-Wood

#31
Citat från: "BigPapaBear"Fattar inte varför GMT inte döper om det till P750, för det är ju i princip det som krävs numera...

Well firstly, P500 has become a brand name. Changing it would only confuse things.

Secondly, it's not 750. One of my games went into final production at 650. It gives the GMT guys more flexibility to shuffle things about in their production schedule.

Thirdly, 500 seems like an achievable number. Increasing it might decrease the impetus to order some of the games.
Up in the air Junior Birdman

magnno

#32
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "magnno"Nu finns spelet att förbeställa på gmtgames.com

Kool. Hur länge får den ligga utan att nå 500?

Vi har avtalat med GMT om en begränsad tid. Därefter återgår rättigheterna.
"Det finns inga gränser för vad folk kan hitta på när de saknar fantasi." / av Ove Hoff

BigPapaBear

#33
Citat från: "Lee Brimmicombe-Wood"Well firstly, P500 has become a brand name. Changing it would only confuse things.

Secondly, it's not 750. One of my games went into final production at 650. It gives the GMT guys more flexibility to shuffle things about in their production schedule.

Thirdly, 500 seems like an achievable number. Increasing it might decrease the impetus to order some of the games.

Ok, I'll settle for a compromise. Let's call it "P-somwhere slightly above 500". Put some beats to it and let some semi famous rap wannabe drop some GMT related rhymes and - voilà! - instant success. The new, cooler preorder thingy is a fact...   :up:  :P
En mycket bitter liten man.

magnno

#34
Som sagt. GMT har beslutat att ta in spelet på P500. Om du inte bokat ditt spel än så gör det. Idag ligger det på 440-nånting. näääära.
"Det finns inga gränser för vad folk kan hitta på när de saknar fantasi." / av Ove Hoff

Stefan Ekström

#35
Citat från: "magnno"Som sagt. GMT har beslutat att ta in spelet på P500. Om du inte bokat ditt spel än så gör det. Idag ligger det på 440-nånting. näääära.

13 st kvar! Hur jäkla svårt ska det vara att få tag i 13 pers som vill köpa spelet? :?
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Doomfarer

#36
Jag har bokat trots tullrisk och allt. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Stefan Ekström

#37
Citat från: "Doomfarer"Jag har bokat trots tullrisk och allt. :)

Du är en hjälte! :up:
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Micke G

#38
Gratulerar, "made the cut" :D

Andreas Lundin

#39
http://youtu.be/ocrFq7H92zg

Länk till 'uppackningsvideo' av Pax och Fading Glory. Ser oerhör bra ut! Supernajs alltså. Hoppas att ni är stolta!  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

jonjac

#40
Instämmer i kören! Riktigt nice!

magnus lindström

#41
riktigt snyggt, men jag läser på board game geek hur några var väldigt upprörda på kartan (bla en från Litauen som verkade helt obstinat). Vad resulterade det i?

Detox

#42
Citat från: "magnus lindström"riktigt snyggt, men jag läser på board game geek hur några var väldigt upprörda på kartan (bla en från Litauen som verkade helt obstinat). Vad resulterade det i?

Läst det just, snacka om en kille som är helt insnöad på sin egen världsbild.

Super snyggt spel kommer köpa denna trots att jag äger första utgåvan.

Engelbrekt

#43
Det är inte lett att vara est, men det är balt. Kan ni länka till tråden med litauern?
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Detox

#44
CiteraThis is the first 1 I give to a game. Reason - total historical inaccuracy on the map. If that would be a fantasy game or something RISK like - that would not be a problem. But for a block war game that claims to depict historical situation in the region this is absolutely unforgiving. Lost country names, game designer acknowledging that he came up with names out of the blue to somehow name regions, incorrect language usage and just pure ignorance of the actual history. I do believe that the game itself might be great, rules perfect and etc., but as a person who knows history and lives in this region, I can't imagine showing such a map to anyone who passed 4 grades in school.

http://www.boardgamegeek.com/collection ... ?comment=1