Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

NärCon 2009!

Startat av NärCon, 15 juni 2009 kl. 23:32:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

NärCon

NärCon 2009
30 juli-2 aug i Örebro

Ni har väl inte missat att anmälan till årets händelse har öppnat? NärCon är ett multikonvent i Örebro med över 1000 deltagare som går av stapeln för 8:e gången. På plats finns massor att göra, dygnet runt i 4 dagar. Här har ni ett litet urval av vad som händer:

    Ett tv-spelsrum med över
30 konsoller och flertalet prestigefyllda turneringar.
Spelbarer som lånar ut brädspel och kortspel.
Tävlingar i Cosplay & AMV samt en cosplayparad som går genom centrala Örebro.
Figurspel så som bl.a Warhammer 40k & FB.
Liveband som spelar tv-spelsmusik.
Ett LAN med plats för 200 deltagare.
Intriglajv som håller på redan nu och eskalerar under konventet.
Filmvisning av anime och japansk film på närliggande Bio Roxy med 2 salonger.
Sovsalar på området, öppna dygnet runt.
Josbar som serverar smaskiga fruktdrinkar samt en grill som gör rykande hamburgare.
Butiker som kommer från Sverige och Europa för att stilla era köpbegär.
Massor av andra händelser så som IR-spel, skattjakt, konventstidningen Fronken, Magic, Wiki-race och D34thgame.[/list]

Och mycket mycket mer. Alltså allt vad ett klassiskt spelkonvent, ett animekonvent och ett LAN kan erbjuda fast lite mer. Så vad väntar ni på? Inträdesavgiften ligger på endast 200 kr och de 1100 biljetterna som finns i år beräknas gå åt.

Vi ses på NärCon 2009!

NärCons hemsida - www.narcon.se

Anmälan till NärCon - www.tici.se