Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Napoleon's Art of War

Startat av Elias Nordling, 21 juni 2009 kl. 12:37:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

"Mill of Bussy" Varför inte "Moulin de Bussy"? Annars enastående! Stående ovationer!
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

"Mill of Bussy" Varför inte "Moulin de Bussy"? Annars enastående! Stående ovationer!

Edit: Så kan det går när internet är segt!
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Citera"Mill of Bussy" Varför inte "Moulin de Bussy"?

Ingen aning, grafikern är fransman, så det beror i alla fall inte på det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Jag tycker det ser lite grått ut... höstligt/vintrigt. Vi snackar väl juni 1815 här, eller hur?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Fredrik H

Jag håller med tinG om att färgen skulle kunna vara ljusare och grönare, men jag tycker att grafikstilen är väldigt tilltalande. Vilka värden är det vi ser på brickorna?

Snowfox

Fonten på brickorna är gräslig, bara ett snäpp bättre än "gotisk" stil.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

CiteraJag tycker det ser lite grått ut... höstligt/vintrigt. Vi snackar väl juni 1815 här, eller hur?

Vi är ute efter "åldrat papper på karta" här, inte "flygfoto". Återstår att se om det funkar, men jag gillar det i alla fall. Jag tror minsann det är en vinfläck där i mitten!

CiteraVilka värden är det vi ser på brickorna?

styrka/antal steg följt av moralvärde. Ju högre desto bättre.

CiteraFonten på brickorna är gräslig, bara ett snäpp bättre än "gotisk" stil.

Nä kom igen, den är inte direkt svårläst. Det är ett försök att återskapa tidstypisk stil, men det kan nog stryka på foten i namn av tydlighet.

Sten Ekedahl

Citat från: "Snowfox"Fonten på brickorna är gräslig, bara ett snäpp bättre än "gotisk" stil.

Håller med. Den kraftigt lutande kursiveringen på siffrorna gjorde att jag var tvngen att titta extra noga för att kunna läsa dem. Slutsats:  :down:
Wargames - Laborationer i historia

Elias Nordling

Feedbacken noterad. Jag känner själv att dengör brickorna mer svårlästa utan att fylla sitt estetiska syfte.

Andreas Lundin

Har jag örnögon eller vad är mitt problem? Jag har inga som helst problem med fonten på brickorna... ...smaken är som baken tydligen. :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Citat från: "Snowfox"Fonten på brickorna är gräslig, bara ett snäpp bättre än "gotisk" stil.
Men sluta, det är en en tidig variant av Garamond.
Populärt typsnitt (lägg märke till det svenska ordet för font) för perioden och nästan Frankrikes nationaltypsnitt.
Perfekt i sammanhanget.
Jag kommer köpa spelet för att det just är en fransman som stått för den grafiska biten.

Snowfox et al får hålla sig till Essigs färgkluddespel...

Elias Nordling

Lek snällt nu! Jag tror i vilket fall att man ska dra ner en smula på kursiveringen.

P-O Jönsson

Typsnittet är supertydligt och snyggt! Har inga problem att läsa det, även upp-och-ner.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"Lek snällt nu! Jag tror i vilket fall att man ska dra ner en smula på kursiveringen.
Aldrig!

Kan hålla med om kursiveringen dock, skulle hellre sett en annan lösning på den biten...

Jag försöker att hitta en hemsida för att lägga pre-order/kolla priser. Men jag har gått bet hitills. Och eftersom jag hatar CSW (eller jag är för ung och teknikvänlig för att ta åt mig hur det fungerar) så gav inte det spåret nåt heller tyvärr.

Elias Nordling

Du menar på detta spel? Vi har inte kommit dithän att vi tar preorders än.