Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

En liten kuriositet i sommarvärmen

Startat av Snowfox, 27 juni 2009 kl. 17:42:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Snowfox

Jag vill minnas att det finns några här som har glada minnen från brädspelet Blood Bowl. För dem av er som inte har förmågan eller lusten att kladda med målarfärg finns nu detta:

http://www.bloodbowl-game.com/

Det ska vara en trogen återgivning av brädspelets regler med både karriärläge och spel mot andra över nätet. Du kan köpa och ladda ned det på siten ovan eller söka efter det i butik.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

Kan man spela det "precis som brädspelet" eller kräver det att man är 12 år gammal och kan hantera mus och 42 keyboardkombinationer i ljusets hastighet?
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"Kan man spela det "precis som brädspelet" eller kräver det att man är 12 år gammal och kan hantera mus och 42 keyboardkombinationer i ljusets hastighet?
Man kan välja att spela turn-baserat eller med överljudshastighet.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Man kan välja att spela turn-baserat eller med överljudshastighet.

Kanon! Trevligt med spelutvecklare som tänker på oss gamlingar.  :)

Andreas Lundin

Synd att det är i dyraste laget...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Erik M

instämmer, lite dyrt
men gjort för internet, väl?
Nej, jag spelar inte hitler-bingo, dock före och efter. Och bredvid, utanför och under.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Synd att det är i dyraste laget...

Tja, det finns ju alternativa sätt att "köpa" spelet på...  :wink:

Erik M

och vara "en man 25-35 som våldtar kvinnor"?

njäe... :shock:
Nej, jag spelar inte hitler-bingo, dock före och efter. Och bredvid, utanför och under.

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"Synd att det är i dyraste laget...
Fattar inte varför man tror att man kan ta 500:- för nåt som man laddar ner. Det känns som att deras distrubitionskostnader är rätt så små...
De har fått klagomål om det och spelet har sålt rätt dåligt på grund av det här. Antagligen kommer de snart till insikt...

@Björn:
Du har spelat alldeles för lite combo-spel. Ta en vända med japanska hit 'em up, shoot 'em up och beat 'em up (dvs 99% av Capcoms spel) så jävlar har du grunden att kunna spela på normalläget :p

BigPapaBear

Smash 'em up combos gick bra så länge det bara var två, tre knappar att hålla rätt på. En xBox-kontroll får ju en knappvan stridspilot att känna sig förvirrad.

silversixx

Helt off-topic. Men riktiga karlar spelar Street Fighter IV med den officiella arkadkontrollen såklart!

Jag har, dessvärre, en kamrat som fick för sig att köpa allt...
Jag håller mig till att välja mellan en joystick eller Fields of Fire.

Stardust

Någon som har köpt det? Sitter och fingrar på köp knappen. Men skulle vilja ha en åsikt om det är värt pengarna.

Andreas Lundin

Kunde inte låta bli. Köpte. Laddade hem. Spelade hela natten. Nu är jag seg som fan och 500 spänn fattigare. Som en krogrunda med lumparpolarna en torsdag 1991 - fast utan vapenvården på fredagen i bakfyllerus.  :up:  :up:  :up:  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Stardust

Köpt här också!

Snowfox

För de som baxnar över priset finns det nu även att köpa i vanlig DVD låda, tex från Webhallen till ett mer överkomligt pris.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.