Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Flygspel PS3

Startat av sfclinken, 22 augusti 2009 kl. 12:42:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "silversixx"Det vore ju inte första gången som ett demo skillde sig mellan 360 och PS3.

Sant. Fast bättre vänta på den riktiga varan oavsett.
Jag ska ge demot en till chans. Det känns som att det finns potential :) Framförallt multiplayer.
Får hoppas att folk köper spelet när det kommer, alternativt att det floppar rejält, så att man får det för en billig peng om ett par månader :up:

CiteraMattel Intellivision
Första tevespelet! Iofs lite väl ung, men ett konstigt spel med en apa som hoppade mellan krokodiler samt en pingvin som skyfflade bort is är spel som finns kvar i minnet.

sfclinken

Citat från: "silversixx"[
Får hoppas att folk köper spelet när det kommer, alternativt att det floppar rejält, så att man får det för en billig peng om ett par månader :up:

Men eftersom de flesta spelbutiker kör med "play and try" (vill inte tro det bara är så i Malmö) nu förtiden så kan man köpa det och sedan byta mot annat om inte skulle gilla det. Med tanke på hur mycket bra titlar som kommer nu under hösten så kan man nog vara lugn att man får ett bra spel i slutet hur man än gör.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

Citat från: "sfclinken"
Citat från: "silversixx"[

Men eftersom de flesta spelbutiker kör med "play and try" (vill inte tro det bara är så i Malmö) nu förtiden så kan man köpa det och sedan byta mot annat om inte skulle gilla det. Med tanke på hur mycket bra titlar som kommer nu under hösten så kan man nog vara lugn att man får ett bra spel i slutet hur man än gör.
Jag har aldrig blivit erbjuden play n' try :cry: Kanske att man fått brottas med en massa småbarn runt en stationär demomaskin, men inte det gamla old school-sättet med att lämna fram ett spel i kassan och säga "Kan jag testa det här?"

sfclinken

Både Games och...vad de nu heter, gamla Tradition....Gamestore? har play n´try. Iallafall i Malmö. Är man inte nöjd kan man byta inom 4 eller 5 dagar. :up: Dvs du köper spelet och plockar hem det.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Doomfarer

Citat från: "silversixx"Ang. PC vs PS3 så vinner PS3:an för tillfället med hästlängder när det kommer till grafikprestanda.

Måste medge att jag inte förstår vad du syftar på här. När köpte du PC senast?

För att återgå till IL-2 så håller jag helt med om att spel är roligare i soffan, köper nästan endast spel till PS3:an numera. Vore intressant om man kunde plugga in sin joystick i PS3:an och flyga med den.

Lite arkadigt stör mig inte så länge det inte blir helt menlöst.

Play n' try låter intressant, har aldrig sett det här i Lund men har å andra sidan aldrig frågat efter det.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

silversixx

PS3 Aviator ska tydligen vara bra och billig.
Annars så lär det garanterat finnas nån form av adapter till ps3:an som du kan köpa och koppla med.

CiteraMåste medge att jag inte förstår vad du syftar på här. När köpte du PC senast?
Jag missade delar av mitt påstående. Det var som sagt en jämförelse. Oändlighet vs fast hårdvara brukar annars vara svårt att jämföra :)

sfclinken

Citat från: "Doomfarer"Vore intressant om man kunde plugga in sin joystick i PS3:an och flyga med den.

Lite arkadigt stör mig inte så länge det inte blir helt menlöst.

http://www.saitek.com/uk/prod/av8rps3v2.htm

Detta är nog den vanligaste. Men det finns en uppsjö till som är PS3 kompatibla. Jag gillar när det är Arcade style utan att gå till överdrift som Blazing Angels tex. Jag menar Lock On är ju kul (PC ;) men det är en annan typ av spel.
GMY Peter

sfclinken

Angående arcadestyle så är ju Hawx väldigt mycket mer arcade än simulator trots det gillar jag det skrapt. Fast där är det såklart möjligheten till COOP multiplayer som är det som höjer spelvärdet.
GMY Peter

Doomfarer

Har testat demot nu och tyckte det var både snyggt och hyfsat kul. Hade helt missat att det kommit till PS3:an också, trodde bara det fanns till Xboxen.

Funkade faktiskt ganska bra att flyga med vanliga kontrollern.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Varför inte bara köra PCn på en stor skärm??? Då spöar den PS3 på allt.
En mycket bitter liten man.

silversixx

Citat från: "BigPapaBear"Varför inte bara köra PCn på en stor skärm??? Då spöar den PS3 på allt.
Blir sjukt jobbigt varje gång du ska herrsurfa...

Snowfox

Citat från: "silversixx"
Citat från: "BigPapaBear"Varför inte bara köra PCn på en stor skärm??? Då spöar den PS3 på allt.
Blir sjukt jobbigt varje gång du ska herrsurfa...

Det är det de där små nätta Netbookmaskinerna är till för tror jag.  :D
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"Blir sjukt jobbigt varje gång du ska herrsurfa...

Mäh. Jag låter datorn mata två skärmar. Dels till TV:n och dels till en "vanlig" skärm vid skrivbordet.  :up:
En mycket bitter liten man.