Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fanni har ju förökat sig!

Startat av BigPapaBear, 2 september 2009 kl. 21:53:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Varför har ingen sagt något? Grattis som tusan i efterskott. Fler krigsspelare till världen.
En mycket bitter liten man.

silversixx

Tackar :)
Jag tror tyvärr att krigsspelandet kommer att hamna långt bort till förmån för balett och dans.

Fredrik H

Utan att vara alltför bekant så vill jag, som härdad fembarnsfar, säga lycka till......
Jag undrar också om din undertext "Hellre snyggt och kasst än fult och bra" även gäller den kanderade tusenskönan du byter blöjor på?  :D

Du inser naturligtvis vilken effekt det här kommer att ha på såväl ekonomi som spelkvällar? Jag ser fram emot en lång lista under "säljes" inom en snar framtid.
Skämt åsido - grattis och lycka till!

:up:

BigPapaBear

Citat från: "Fredrik Hornegård"Utan att vara alltför bekant så vill jag, som härdad fembarnsfar, säga lycka till

Fem? FEM?  :shock: Jag kan liksom inte ens fantisera fram en verklighet där det skulle fungera mentalt och logistiskt.  :D

silversixx

Jag säger detsamma!
Är det fem framfuskade i stil med 2 med en kvinna och 3 med en annan? Eller bonusbarn? Eller trillingar som bara dök upp sådär?
Jag är chockad. På riktigt. Då är jag från ett land där folk snittar på 3 ungar per hushåll (och min far har 6 syskon)

Strv102r

Citat från: "Fredrik Hornegård"Utan att vara alltför bekant så vill jag, som härdad fembarnsfar, säga lycka till......
Jag undrar också om din undertext "Hellre snyggt och kasst än fult och bra" även gäller den kanderade tusenskönan du byter blöjor på?  :D

Du inser naturligtvis vilken effekt det här kommer att ha på såväl ekonomi som spelkvällar? Jag ser fram emot en lång lista under "säljes" inom en snar framtid.
Skämt åsido - grattis och lycka till!

:up:

Så ska det se ut! Mer skattebetalare som kan ta hand om vår generation så att vi som 40-talisterna kan lägga bördan av våra pensioner på kommande generationer.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

CiteraDå är jag från ett land där folk snittar på 3 ungar per hushåll

Västsverige?  :D

Seriöst, jag hade en kompis som pluggade sociologi, och de hade en föreläsning av en kille som skrivit en avhandling som implicit framförde tesen att Västsverige var ett mer förmodernt samhälle än östra Sverige, där invånarna var mer känslomänniskor och hade lättare att dra fram kniven när man blev oense. Tala om att skapa fördomar där inga finns!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Jag försökte för övrigt Googla fram den avhandlingen, men söker man på Västsverige och avhandling verkar det som att det mest forskats på stenålderskulturer, sexuellt överförda sjukdomar och bröstförminskning i regionen.

Samt att "Västsvenska mutationen" är ett etablerat begrepp.  :o
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Grattis Fanni! Och tack övriga - för att ni förgyller min annars tråkiga byråkratdag med lustifikationer av detta slag.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Fredrik H

Aha, jag blev trådens stora ämne.... :D  :D  :D

Jag är en modern svensk man med ruskiga hormonnivåer..Öh. Näe, jag hålls bara ansvarig för tre men jag har fått två barn som bonus liksom. Och logistiken är lite knivig, de är 15,13,12,11 och 8 år. Men jag har ett spelrum och gott om tid för min hobby.  :wink:

Jag vill för övrigt inflika att jag på universitetet fick läsa en text med titeln "Statsbyråkratin som erogen zon", så det finns hopp för svenskt barnavlande trots allt.

:ultra:

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Jag försökte för övrigt Googla fram den avhandlingen, men söker man på Västsverige och avhandling verkar det som att det mest forskats på stenålderskulturer, sexuellt överförda sjukdomar och bröstförminskning i regionen.

Samt att "Västsvenska mutationen" är ett etablerat begrepp.  :o

:D Internet + Elias = sant.

Snowfox

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Fredrik Hornegård"Utan att vara alltför bekant så vill jag, som härdad fembarnsfar, säga lycka till

Fem? FEM?  :shock: Jag kan liksom inte ens fantisera fram en verklighet där det skulle fungera mentalt och logistiskt.  :D

Ett ord, hemmafru....  8)

I övrigt grattis.  :up:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Organ

Citat från: "Elias Nordling"Seriöst, jag hade en kompis som pluggade sociologi, och de hade en föreläsning av en kille som skrivit en avhandling som implicit framförde tesen att Västsverige var ett mer förmodernt samhälle än östra Sverige, där invånarna var mer känslomänniskor och hade lättare att dra fram kniven när man blev oense. Tala om att skapa fördomar där inga finns!
Ja, herregud vilka knasiga fördomar man kan stöta på! Alla vet ju att där med knivar endast gäller finnar och inga andra.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

BigPapaBear

Citat från: "Organ"Alla vet ju att där med knivar endast gäller finnar och inga andra.

Givetvis. Det är en del av läroplanen i finska skolan.

Delirium

Citat från: "Elias Nordling"Seriöst, jag hade en kompis som pluggade sociologi, och de hade en föreläsning av en kille som skrivit en avhandling

Den märkligaste synen på samhället innehas ofta av just sociologer.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed