Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ares

Startat av pelle, 14 april 2010 kl. 09:14:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Alla nummer av Ares, med spel, som PDF:

http://www.bombjack.org/commodore/magaz ... s/ares.htm

Om de har tillstånd att lägga ut det där undrar du? Jag har ingen aning. Du får väl maila och fråga om det känns viktigt. Eller så läser du artiklarna och hoppas att inte alltför många upphovsrättsägare får retroaktivt svårt att föda sin familj för att någon läser deras 30 år gamla artiklar gratis.

Elias Nordling

Eller om någon betalat någon dyra pengar för att återutge spelen. Men jag har svårt att se att såna här hemmascanningar skulle konkurrera ekonomiskt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

Oavsett så tyckte jag det var väldigt trevligt att läsa lite härlig åttiotals fantasy :up:

pelle

Citat från: "Elias Nordling"Eller om någon betalat någon dyra pengar för att återutge spelen. Men jag har svårt att se att såna här hemmascanningar skulle konkurrera ekonomiskt.

Begagnatmarknaden (ebay och nobleknight brukar ha gamla Ares) är nog värre konkurrens.

Gamla filmrecensioner och nördiga scifi-artiklar däremot i Ares är väldigt kul att läsa. Det är såklart lite kul att titta på spelen också i studiesyfte, men det är inga som direkt lockar (utom Pandora-spelen, men det ena har jag redan och det andra kan jag fortfarande tänka mig att köpa; om något blev jag lite mer sugen på att köpa det nu).

Elias Nordling

Ja hittar man nåt spel man gillar där lär man ju försöka få tag på det på riktigt i stället för att nöja sig med en färgutskrift.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

Ooooooooo! Barbarian Kings! Spelet med krigsgrodorna!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Rydfalk

Gosh! Citadel of Blood och The Wreck of BSM Pandora! Som vi spelade dem!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

pelle

Rydfalk! Har du spelat Wreck? Så bra, då kan du lära mig det någongång!

Högg ett Voyage på ebay nu i kväll.

Rydfalk

Ha, ha! Klart jag kan! Reglerna satt som en schmäck...

...någon gång i början på 80-talet...

...är nog lite rostig...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"